شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۰۲
کد خبر: ۹۸۴۶۶
|
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
فرهنگ‌سرای مهر همزمان با روزهای گرم فصل تابستان، ویژه‌برنامه‌های شاد و متنوعی را از چهارم تا هشتم مرداد ماه در روستاهای حاشیه جنوب شهر تهران برگزار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سعید رنجبریان مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۹ و رییس فرهنگ‌سرای مهر از برگزاری «فرهنگ‌سرای سیار» در فصل تابستان برای ساکنان روستاهای حاشیه جنوب شهر تهران خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت اهالی حاشیه جنوب تهران از جمله مواردی است که همواره دغدغه اصلی ما در توزیع عادلانه سرانه فرهنگی بوده است.

رنجبریان به مشکلات پیش روی این دسته از اهالی اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین علت عدم دسترسی ساکنان این روستاها به امکانات فرهنگی و جشنواره‌های تابستانی، در وهله اول مسائل مالی و معیشتی و در وهله دوم اشتغال کودکان این مناطق به مشاغل کاذب است که سبد خانوار آنها را در تقابل با سهم فرهنگی خالی نگه داشته است. بر اساس همین رویکرد، مقرر شد خدمات فرهنگی خود را به میان آنان ببریم و «فرهنگ‌سرای سیار» از چهارم تا هشتم مردادماه میزبان اهالی خونگرم حاشیه جنوب شهر تهران به ویژه کودکان خواهد بود.

وی اضافه کرد: این برنامه در سه بخش برگزار خواهد شد؛ در بخش میدانی با برگزاری ایستگاه‌های مفرح و شاد مانند نقاشی کودکان، ایستگاه گریم، پازل نقشه ایران، حوض ماهی و ترامپولین، در بخش فرهنگی با برپایی نمایشگاه تخصصی در حوزه کتاب کودک، غرفه صنایع دستی ویژه بزرگسالان و ایستگاه ورزش و در بخش آخر برنامه‌های صحنه‌ای شاد با محوریت سرودهای قرآنی و نمایش شاد موزیکال برای کودکان روی صحنه خواهد رفت.

رییس فرهنگ‌سرای مهر در پایان گفت: فرهنگ‌سرای سیار با مشارکت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۹ از چهارم تا هشتم مردادماه از  ساعت ۱۸ در شهرک گلریز، روستای پلائین، مرتضی گرد و خلازیر به ارائه خدمات فرهنگی و تفریحی خواهد پرداخت.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این برنامه می‌توانند با شماره تلفن ۵۵۰۳۳۹۰۰ تماس بگیرند. 
نظر شما