شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۳۴
کد خبر: ۹۸۷۳۵
|
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
در برنامه «ستارگان پرفروغ» منطقه ۱۰ انجام شد
رییس فرهنگ‌سرای عطار نیشابوری در برنامه ستارگان پرفروغ و دیدار با خانواده شهدای منطقه ۱۰ تهران؛ این هفته میهمان مادر شهید مهدی قیومی از شهدای ترور اوایل انقلاب اسلامی بود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمدرضا جمالی رییس فرهنگ‌سرای عطار نیشابوری در برنامه ستارگان پرفروغ و دیدار با خانواده شهدای منطقه ۱۰ تهران؛ روز سه‌شنبه ۲۳ مرداد ماه میهمان مادر شهید مهدی قیومی از شهدای ترور اوایل انقلاب اسلامی بود.

ماجرای به رگبار بستن محافظان آیت‌الله مهدوی کنی (ره) توسط منافقین
صبح روز ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۳۶۱ در میدان ونک تهران هشت تن از منافقین خودروی حامل آیت‌الله مهدوی کنی را به رگبار می‌بندند که در جریان این رخداد چهار محافظ از جمله استوار دوم مهدی قیومی به شهادت می‌رسند.
 
فاطمه نظری مادر شهید قیومی در این دیدار بیان کرد: با مهدی مجموعاً چهار فرزند دارم که همه آنها در لرستان به دنیا آمدند. پدر بچه‌ها ارتشی بود و مدتی در خرم‌آباد زندگی کردیم. مهدی هفت ساله بود که به تهران آمدیم. از آن زمان من به تنهایی بچه‌ها را بزرگ کردم. مهدی بچه بازیگوشی نبود، اتفاقاً خیلی هم آرام بود، درسش را تا سوم راهنمایی خواند و سپس برای کار وارد شهربانی آن زمان شد. ۲۲ ساله بود که ازدواج کرد. برادرم دختر همسایه‌شان را به او معرفی کرد. بین بچه‌هایم مهدی از همه‌شان مهربان‌تر و مادر دوست‌تر بود.

وی ادامه داد: مهدی اگر امروز زنده بود ۶۵ ساله می‌شد. او شهید و عاقبت به خیر شد. امروز هر دو فرزندش زندگی خوبی دارند و همسرش سال‌ها به تنهایی از بچه‌ها مراقبت کرد تا به سامان برسند.

این مادر شهید خاطره‌ای جالب از حضور چند ماهه فرزندش در جنگ روایت کرد و گفت: اوایل جنگ مهدی مدتی به اهواز رفت. از آنجایی که بسیار یتیم‌نواز و خانواده‌دوست هم بود. در میان خرابه‌های اهواز بچه‌ای را پیدا کرد و چند روزی در شهر دنبال اثری از خانواده‌اش بود؛ اما کسی را پیدا نکرد. برای همین بچه را با خود به تهران آورد. پسر بچه‌ای سبزه‌رو با موهای فرفری مثل اکثر مردان جنوبی که او را مثل پسران خودم بزرگ کردم.

گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای والامقام منطقه ۱۰ به همراه پاسداشت فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت در قالب دیدار و تکریم خانواده شهدا بر اساس فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر «تلطف و احوالپرسی از خانواده شهدا» از اهداف برنامه «ستارگان پرفروغ» است که هر هفته سه‌شنبه‌ها به همت خانه موزه شهیدان اقبالی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این برنامه می‌توانند به نشانی: بزرگراه نواب صفوی (شمال به جنوب)، خیابان کمیل غربی، بعد از چهارراه قلیچ‌خانی، خانه‌موزه شهیدان اقبالی مراجعه کنند یا با شماره تلفن: ۶۶۶۹۱۵۴۶ تماس بگیرند.
نظر شما