جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۵۶
کد خبر: ۹۸۸۷۴
|
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶
رئیس فرهنگ‌سرای امید از آغاز تصویربرداری مجموعه ویدئویی «مگه میشه زندگی کرد؟» خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مجموعه ویدئویی «مگه میشه زندگی کرد؟» در فرهنگ‌سرای امید کلید خورد.

مرضیه خسروی درباره این مجموعه گفت: طرح پیشنهادی این مجموعه با هدف تولید محتوا در حوزه موضوعی سبک زندگی و بررسی مقایسه‌ای استانداردهای رفاهی دونسل نوجوان دیروز و امروز و نیز واکاوی علل و ریشه‌های این تفاوت شکل گرفته و به تصویر کشیده شده است.

وی ادامه داد: این مجموعه ویدئویی که بناست برای انتشار در فضاهای مجازی آماده شود، حاوی گفت‌وگوهای ساده، صمیمانه و دلنشینی از دو نسل متفاوت نوجوانان دیروز و امروز است که با نگاهی دقیق‌تر می‌توان به تفاوت زوایای نگاه به زندگی، رویکردها، دیدگاه‌ها، انتظارات، استانداردهای سطح رفاه و در نهایت سبک و مدل زندگی آنها پی برد. تفاوتی که بی شک همه ما در دور و اطرافمان شاهد آن هستیم.
 
رئیس فرهنگ‌سرای امید همچنین در تبیین این تفاوت‌ها اضافه کرد: در این مجموعه سعی شده است تا به صورت غیرمستقیم به علل و ریشه‌های این تفاوت دو نسل پرداخته شود و در نهایت مخاطب به عنوان ضلع سوم این مثلث خود به پاسخی در خور و قانع کننده برای موضوع اختلاف سبک زندگی نوجوانان دیروز و امروز برسد. تفاوت واکنش‌های رفتاری و عملکرد خلاقانه دو نسل در موضوعات مشترک در دوره‌های مختلف زمانی و نیز در فضای کمبود؛ فقدان یا غنای امکانات رفاهی از مهمترین مسایل و سوالات طرح شده در این گفتگوهاست.
 
سرپرست مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۳ در ادامه گفت: ماجرای تفاوت نگاه و رفتار این دو نسل اتفاق جالبی است که تلاش خواهد شد در این مجموعه ویدئویی با نگاهی هنرمندانه و دغدغه‌مند به تصویر کشیده شده و به مخاطب فهیم فرهنگی عرضه شود. همچنین سوالات و رویکرد محتوایی این مجموعه با اقتباس از کتاب «حکایت زمستان»: نوشته سعید عاکف تدوین شده است.

خسروی در پایان اضافه کرد که علاقه‌مندان برای دیدن این  مجموعه ویدئویی به نشانی فضاهای مجازی فرهنگ‌سرای امیدمراجعه کنند.

سروش: omidfarhangsara.ir@ 
اینستاگرام: farhangsara_omid 
نظر شما