جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۴۰
کد خبر: ۹۸۹۴۸
|
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰
کتابخانه شیخ فضل‌الله نوری در ششمین نشست «چهارشنبه‌های کتاب» منطقه ۵، میزبان «جعفر ابراهیمی شاهد» نویسنده مطرح ادبیات کودک و نوجوان است.
جعفر ابراهیمی شاهد به «چهارشنبه‌های کتاب» می‌آیدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، پنجمین چهارشنبه‌های کتاب که به نشست صمیمی با «جعفر ابرهیمی» متخلص به شاهد از نویسندگان مطرح ادبیات کودک و نوجوان اختصاص دارد، روز چهارشنبه ۱۴ شهریور ساعت ۱۷ با حضور جعفر توزنده جانی به عنوان کارشناس مجری در کتابخانه فردوس اجرا می‌شود.

جعفر ابراهیمی(شاهد) و سراینده شعر معروف «خوشا به حالت ای روستایی» از شاعران و نویسندگان پیشکسوت ادبیات کودک و نوجوان است که ۶۶ سال از عمرش می‌گذرد و حدود ۴۰ سال از آن را صرف نوشتن و سرودن برای کودکان و نوجوانان کرده و بیش از ۱۵۰ عنوان کتاب در کارنامه‌اش دارد.

نخستین شعرهای ابراهیمی وقتی او حدودا ۱۴ ساله بود، در مجلات چاپ می‌شد ولی دوستانش باور نمی‌کردند که شعرها از سروده‌های او باشند. وی به پیشنهاد یکی از دوستانش به فکر انتخاب یک نام مستعار افتاد و از حافظ کمک گرفت و این شعر آمد؛ «شاهد آن نیست که مویی و میانی دارد/ بنده طلعت آن باشد که آنی دارد»

او با توجه به کلمه ابتدای شعر، تخلص «شاهد» را انتخاب کرد و جعفر ابراهیمی شاهد شد. با این نام، دو شعر به مجله‌ فرستاد و هر دو در کنار هم چاپ شد و بالأخره دوستان باور کردند که ایشان شاعرند. چون واژه شاهد،‌ شاعر بودن ایشان را شهادت می‌داد!

جعفر ابراهیمی، بیش از پنجاه سال در زمینه ادبیات داستانی و شعر، فعالیت کرده و مسئولیت هایی را نیز برعهده داشته و دارد.

علاقه‌مندان به شرکت در این نشست صمیمی می‌توانند به مجتمع فرهنگی هنری نور واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار آیت الله کاشانی، بعد از تقاطع ستاری مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با شاره 44088708 تماس بگیرند.
نظر شما