جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۴۲
کد خبر: ۹۹۰۸۳
|
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷
سومین همایش «توسعه‌دهندگان iOS ایران» با همکاری فرهنگ‌سرای فناوری اطلاعات و دبیرخانه این همایش، جمعه ۲۳ شهریور از ساعت ۸ تا ۱۷ در فرهنگ‌سرای اندیشه برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سومین همایش «توسعه‌دهندگان iOS ایران» با همکاری فرهنگ‌سرای فناوری اطلاعات و دبیرخانه این همایش با حضور جمعی از برترین برنامه‌نویسان و بازی‌سازان مطرح کشور، جمعه ۲۳ شهریور از ساعت ۸ تا ۱۷ در فرهنگ‌سرای اندیشه برگزار شد.

در ابتدای این همایش پوریا سیم‌چی رییس فرهنگ‌سرای فناوری اطلاعات، ضمن خوشامدگویی به میهمانان برنامه به معرفی فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و فرهنگ‌سرای فناوری اطلاعات پرداخت و گفت: فرهنگ‌سرای فناوری اطلاعات با هدف ارائه برنامه‌های تخصصی با محوریت IT فعالیت می‌کند. این فرهنگ‌سرا در کنار فعالیت‌های تخصصی خود از استارت آپ ها و گروه‌های تخصصی و کانون‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات حمایت می‌کند و تا کنون کانون‌هایی مانند کانون توسعه IOT، کانون رباتیک و... در این مرکز راه‌اندازی شده است.

سیم‌چی در ادامه افزود: من از دبیرخانه همایش و علاقه‌مندان به حوزه iOS دعوت می‌کنم تا با تشکیل کانون در فرهنگ‌سرای فناوری اطلاعات، این فعالیت‌ها را به طور مستمر در طول سال ادامه دهند تا بتوانیم ایده‌های نو را در این عرصه معرفی کنیم و توسط خود اعضا به اجرا در آوریم.

سپس عارف دین‌محمدی استاد سوییفت در لایتک دانشگاه صنعتی شریف به سخنرانی با موضوع آشنایی با زبان برنامه‌نویسی سوئیفت و اهداف برنامه نویسان پرداخت.

در ادامه این رویداد یک روزه، نوید میرزا آقازاده برنامه‌نویس iOS  که سمت بنیانگذار و دبیر همایش را نیز به عهده داشت، چگونگی جهانی شدن و انتشار اپ‌ها در اپ‌استورهای ایرانی و خارجی را تشریح و بررسی کرد.

بخش دوم برنامه با سخنرانی سجاد گودرزی مدیر توسعه iOS پیام‌رسان سروش آغاز شد. وی اطلاعات جامعی را همراه با تجربیات مفید در مورد پیام‌رسان سروش بیان کرد و به بررسی چالش‌های طراحی اپ پیام‌رسان موبایلی در ایران پرداخت.   

بعد از سخنرانی مدیر توسعه iOS  پیام‌رسان سروش، نوبت به اجرای پنل برنامه نویسان موبایلی با مدیریت آرش سروری با موضوع برنامه‌نویسی موبایل، مزایا، مشکلات و چالش‌ها و تجربیات صفر تا صد رسید. اعضای شرکت‌کننده در این پنل عبارت بود از: امیر وحید رودسری (برنامه‌نویس iOS، اندروید و سازنده اپلیکیشن های اطلاعات پرواز فرودگاه و پاتوپ)، سجاد گودرزی (مدیر تیم توسعه iOS پیام‌رسان سروش)، سعید سی سختی (مدیر پروژه و مربی چابک)، سهیل شهیدی (بنیانگذار payment 24)، سهیل شیری (مدیر مارکتینگ سیب آپ)، مهدی حسین زاده (سازنده اولین اپلیکیشن ضبط مکالمه  در iOS).

بعد از استراحتی کوتاه، همایش ساعت ۱۴ با سخنرانی سینا شیری مدیر مارکتینگ سیب آپ در مورد اهمیت کاربران iOS ادامه پیدا کرد و پس از پاسخ به سؤال شرکت‌کنندگان، پنل گفت‌وگوی بازی‌سازان موبایلی با هدایت آرش سروری و با موضوع چالش‌های بازی‌سازی موبایلی در ایران آغاز شد. در این پنل امیرحسین ناطقی بنیانگذار بازی کوئیز آف کینگز، حسین ابرار مدیر تولید بازی دنده دو، امیر صادق وند طراح گیم بتلفیش و فندق و علی نادعلیزاده بنیانگذار استودیو بازی‌سازی تاد شرکت کردند.

آخرین سخنرانی درباره اصول UX، UI در طراحی اپلیکیشن های iOS توسط حسین لطفی ارائه شد و در پایان شرکت‌کنندگان داوطلب ایده‌های خلاقانه و نوآورانه خود را بیان کردند و مدیران هم به اعلام نیروهای متخصص مورد نیاز خود پرداختند.

سومین همایش «توسعه‌دهندگان iOS ایران» با گرفتن عکس و امضای یادگاری شرکت‌کنندگان و مجریان در ساعت ۱۷ به پایان رسید.

نظر شما