جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۱۵
کد خبر: ۹۹۱۸۸
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
فیلم‌های مغزهای کوچک زنگ زده، عرق سرد، سوفی و دیوانه، جاده قدیم و هشتگ از چهارشنبه ۴ مهرماه در سینماهای سازمان فرهنگی هنری اکران می‌شوند.
اکران ۵ فیلم جدید از فردابه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ۵ فیلم جدید از چهارم مهرماه در سینماها اکران می‌شوند.

مغزهای کوچک زنگ زده / هومن سیدی
پنجمین فیلم هومن سیدی یکی از متفاوت‌ترین فیلم‌های جشنواره سی و ششم فجر بود. این فیلم در ۱۱ رشته کاندیدای سیمرغ بلورین بود و در نهایت توانست ۴ سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگر، بهترین فیلمنامه، بهترین فیلم از نگاه هنر و تجربه و بهترین صداگذاری را از آن خود کرد.

این فیلم با بازی نوید محمدزاده، فرهاد اصلانی، نوید پورفرج و نازنین بیاتی روایتگر زندگی خانواده‌ای است که با بسیاری از معضلات اجتماعی دست به گریبان است. مغزهای کوچک زنگ زده با سرگروهی آزادی اکران می‌شود.

عرق سرد / سهیل بیرقی
دومین فیلم سهیل بیرقی یکی از جنجالی‌ترین فیلم‌های جشنواره سی و ششم فجر بود. گروه بازیگران این فیلم مورد استقبال منتقدان قرار گرفتند و عرق سرد نامزد ۵ سیمرغ در بخش بازیگری و ۳ سیمرغ در بخش فنی بود که در نهایت سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین تدوین را از آن خود کرد. 

این فیلم با بازی امیر جدیدی، باران کوثری، سحر دولتشاهی، هدی زین‌العابدین و لیلی رشیدی یک داستان واقعی را روایت میکند و قصه زندگی افروز اردستانی، بازیکن تیم ملی فوتسال بانوان است که حق‌اش را تضییع می‌کنند و مانع از حضور او در فینال بازی‌های آسیایی می‌شوند. عرق سرد با سرگروهی پردیس سینمایی باغ کتاب اکران می‌شود.

سوفی و دیوانه / مهدی کرم‌پور
پنجمین ساخته مهدی کرم‌پور به نویسندگی مهدی سجاده‌چی و مهدی کرم‌پور محصول سال ۱۳۹۵ است. فیلم متفاوت سوفی و دیوانه با بازی امیر جعفری، به‌آفرید غفاریان و الهه حصاری بر اساس یکی از اشعار مولانا «من مست و تو دیوانه ...» ساخته شده است. 

این فیلم در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر کاندیدای سیمرغ بهترین فیلمبرداری و برنده جایزه ویژه هیئت داوران برای بهترین فیلمنامه بود. سوفی و دیوانه به سرگروهی پردیس کوروش اکران شده است. 

جاده قدیم / منیژه حکمت
منیژه حکمت پس از گذشت یک دهه دوری از سینما، سومین فیلمش را با بازی آتیلا پسیانی، مهتاب کرامتی، لیلی رشیدی، پرویز پورحسینی و ترلان پروانه ساخته است. 

این فیلم داستان زنی کارمند را روایت می‌کند که شب عید نوروز با مشکلاتی مواجه می‌شود. جاده قدیم با سرگروهی سینما ایران اکران می‌شود.

هشتگ / رحیم بهبودی‌فر
دومین فیلم رحیم بهبودی فر در مقام کارگردان محصول سال ۱۳۹۶است. این فیلم کمدی با بازی بهاره رهنما، نیوشا ضیغمی، سید جواد هاشمی و امید روحانی تنها فیلم کمدی اکران شده در ابتدای پاییز است. سرگروه این فیلم پردیس زندگی است.


سینماهای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پردیس‌های سینمایی ملت، باغ کتاب، تماشا، رازی و راگا و سینما چاپلین فرهنگ‌سرای بهمن، سینما اشراق فرهنگ‌سرای اشراق و سینما پامچال این فیلم‌ها را نمایش می‌دهند.

نظر شما