جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۵۱
کد خبر: ۹۹۲۹۰
|
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برگزاری سوگواره شعر آیینی اربعین با حضور شاعران ایرانی و عراقی در داخل و خارج کشور خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا، سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران امروز سه‌شنبه ۱۰ مهر در دومین نشست کارگروه مردمی اربعین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد طی سخنانی گفت: در دیداری که قبلاً با آیت‌الله وحید خراسانی داشتم ایشان به حدیثی اشاره کرد و فرمود: «مَنْ زَارَ قَبْرَ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع بِشَطِّ الْفُرَاتِ کَمَنْ زَارَ اللَّهَ فَوْقَ عَرْشِهِ»؛ هر کس اباعبدلله علیه السلام را کنار شط فرات زیارت کند، مانند کسی است که خداوند را در بالای عرش زیارت کرده است. (تهذیب الأحکام، ج: ۶ ص: ۴۶)

وی افزود: آیت‌الله وحید خراسانی به بنده فرمود کسی که به زائر امام حسین (ع) هم خدمت کند، انگار که در عرش به خودِ خداوند خدمت کرده است که این بیانگر جایگاه والای خادمین حضرت سیدالشهدا (ع) است.

اوحدی بیان کرد: امروز جریان اربعین حسینی به نمایشی جهانی تبدیل شده و می‌توان گفت بزرگ‌ترین همایش مذهبی در عالم خلقت همین ماجرای اربعین است. دشمن از مدت‌ها قبل برای راهپیمایی اربعین نقشه‌ها کشیده است که از جمله آن همین اختلاف‌افکنی‌هایی است که می‌خواهند میان دو ملت ایران و عراق ایجاد کنند.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به تقارن راهپیمایی اربعین و فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد: امسال باید اوج شکوه اربعین را همزمان با اوج کارآمدی انقلاب نشان دهیم و این دقیقاً بر خلاف خواسته‌های دشمنان است.

وی با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین گفت: این قرارگاه و تمام ظرفیت‌های دیگر در خدمت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای فعالیت در عرصه اربعین است. در حوزه فرهنگی در تراز توسعه خدمات و پشتیبانی کار چندان قوی انجام نداده‌ایم که این نیازمند تلاش ویژه‌ای است.

برگزاری سوگواره شعر آیینی اربعین با حضور شاعران ایرانی و عراقی
 
اوحدی با اشاره به برخی برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ایام اربعین حسینی گفت: برنامه‌های متنوعی هم در ایران و هم در عراق در حوزه فرهنگی در نظر گرفته شده است که از جمله آن می‌توان به برگزاری سوگواره شعر آیینی اربعین با حضور شاعران ایرانی و عراقی در مرزهای داخلی و هم در داخل کشور عراق است.

امسال با توجه به تحرکات دشمنان لازم است کارهای مشترک بیشتری با کشور عراق داشته باشیم. از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده، برگزاری یادواره بزرگداشت و نکوداشت شهدای مدافع حرم ایرانی و عراقی در کربلا است.
 
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به اجرای حدود ۱۰۰ گروه تعزیه در مرز مهران گفت: یکی دیگر از برنامه‌ها، «راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی» است. این برنامه همچون سال‌های قبل برای افرادی تدارک دیده شده که به دلیل عدم تمکّن مالی یا به دلایل مختلف قادر به حضور در راهپیمایی اربعین نیستند. این مراسم روز اربعین از میدان امام حسین (ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می‌شود.
منبع: تسنیم
نظر شما