جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۰۸
کد خبر: ۹۹۳۳۴
|
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
نشست تخصصی «معنای زندگی در اندیشه مولانا» به مناسبت گرامیداشت مولانا، یکشنبه ۱۵ مهر با بخش‌های مختلف در مجتمع فرهنگی هنری نور برگزار می‌شود.
«معنای زندگی در اندیشه مولانا» توسط مثنوی پژوهان بررسی می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برنامه «معنای زندگی در اندیشه مولانا» با مشارکت و همکاری کانون مثنوی پژوهان نورو با حضور استادان و صاحبنظران حوزه مثنوی و مولانا شناسان مطرح کشور از جمله؛ علی شیخ الاسلامی، سیدحبیب نبوی، منوچهر صدوقی سها و قدمعلی سرامی، یکشنبه ۱۵ مهر ساعت ۱۶ در مجتمع فرهنگی هنری نور برگزار می‌شود.

مثنوی معنوی از برترین کتاب‌های ادبیات عرفانی کهن فارسی و حکمت پارسی پس از اسلام است و چون بسیاری از کتب و متون قدیمی جایگاه ویژه‌ای برای بزرگان دین و اولیا خدا قائل است و شناخت بیشتر این بزرگان از زوایای دید مولانا و دیگر عرفا و شاعران ما را به شناخت بیشتر و دقیق‌تر از شخصیت والای آن‌ها می‌رساند تا الگوی راستین زندگی جهت نیل به کمال انسانی باشند.

این برنامه که در قالب نشست تخصصی اجرا می‌شود، شامل بخش‌های مختلف ادبی و هنری از جمله سخنرانی استادان مدعو که مولوی و مثنوی پژوه هستند، شعرخوانی، نی‌نوازی و آواز، پخش کلیپ استاد غریب پور و استاد شجریان و .... است.

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به مجتمع فرهنگی هنری نور واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار آیت‌الله کاشانی، بعد از تقاطع شهید ستاری مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با شماره 44088708 تماس بگیرند.
نظر شما