جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۴۶
کد خبر: ۹۹۴۹۶
|
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴
کارکنان فرهنگ‌سرای ملل روز سه‌شنبه ۲۴ مهر ماه در قالب برنامه «در محضر دوست» با حاج رضا فهیم‌نژاد پیشکسوت هنر تعزیه‌خوانی دیدار و از وی تجلیل کردند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله (ع)، کارکنان فرهنگ‌سرای ملل روز سه‌شنبه ۲۴ مهر ماه در قالب برنامه «در محضر دوست» با حاج رضا فهیم‌نژاد پیشکسوت هنر تعزیه‌خوانی دیدار و از وی تجلیل کردند. 

حاج رضا فهیم‌نژاد متولد سال ۱۳۲۷ است و از دوران کودکی تعزیه‌خوان بوده است. او از مخالف خوانان تعزیه‌خوانی در نقش شمر است.

این هنرمند پیشکسوت در این دیدار گفت: اجر معنوی مخالف خوانان بیشتر از موافق خوانان است، چرا که مخالف خوان بر خلاف میل قلبی و اعتقادی خود تن به ایفای چنین نقشی می‌دهد و این مخالف خوان است که باید با مهارت تمام در جهت باورپذیری و تاثیرگذاری بر مخاطبان به این نقش نزدیک شود.

فهیم‌نژاد اعتقاد و نیت قلبی به امام حسین (ع) و خاندان وی را مهم‌ترین رکن در اجراهای موفق خود دانست و گفت: من در این سال‌ها برکت تعزیه‌خوانی را در زندگی شخصی‌ام به خوبی حس کرده‌ام.

وی از تعزیه‌خوانانی است که در تکیه نیاوران، فرهنگ‌سرای نیاوران، امامزاده علی‌اکبر چیذر و امامزاده صالح (ع) اجرا داشته و در ایام اربعین نیز در تکیه نیاوران اجرا خواهد داشت.

اسماعیل برادران فلاح خیر سرپرست مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱ نیز در این نشست گفت: آیین تجلیل از هنرمندان محلی و بومی منطقه در ادامه سری برنامه‌های «در محضر دوست» هر ماه برگزار می‌شود که این دیدار با توجه به مصادف شدن با ایام سوگواری اربعین حسینی، در راستای معرفی و تکریم مفاخر و نخبگان حوزه تعزیه اجرا شد.

در این پایان این نشست از حاج رضا فهیم‌نژاد پیشکسوت هنر تعزیه تجلیل شد و تندیس و هدیه‌ای به رسم یادبود به وی اهدا شد. 
نظر شما