جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۱
کد خبر: ۹۹۵۲۶
|
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶
توسط گروه هنرمندان داستان‌نویس انجام شد؛
گروه هنرمندان داستان‌نویس بازسازی فرهنگی و تجهیز کتابخانه‌ای ۵ منطقه از مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه را آغاز کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ ابوالفضل درخشنده داستان‌نویس و مدیر گروه هنرمندان داستان‌نویس گفت: پس از زلزله‌ای که سال گذشته در کرمانشاه رخ داد، لازم است که این حادثه از دو منظر مورد توجه قرار بگیرد، اول ابعاد و میزان خرابی‌های فیزیکی و دیگر، خسارت‌های فرهنگی.

وی افزود: متاسفانه در وضعیتی که خسارت‌های فیزیکی و ساختمانی مورد توجه قرار دارد، خسارت‌های فرهنگی همچنان خود را نشان داده و کسی هم توجهی به آن‌ها نمی‌کند. شاید همین امر باعث بروز و ظهور برخی سو‌استفاده‌ها از امر خیر و کمک به زلزله‌زدگان شده است.

این داستان‌نویس در ادامه گفت: گروه مرکزی هنرمندان داستان نویس متشکل از تعدادی کانون‌ها ادبی فرهنگ‌سراهای تهران از جمله سرو، اخلاق، آفتاب، کتابخانه ابن‌سینا و کتابخانه امام صادق(ع)، است که پس از رخ‌دادن حادثه زلزله، هدف خود را بازسازی و کمک‌رسانی فرهنگی به منطقه زلزله‌زده قرار داد. به این ترتیب، توانستیم از محل چاپ و فروش کتاب‌های اعضای این گروه مبلغی در حد توان خود تدارک ببینیم.

درخشنده گفت: شهریورماه امسال، با بررسی‌هایی که به عمل آوردیم و مساعدت‌هایی که توسط مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان کرمانشاه انجام شد، نیاز مدارس منطقه زلزله‌زده سرپل‌ذهاب برای تجهیز ۵ کتابخانه شامل ساخت قفسه‌های کتاب، میز تحریر، تجهیز کتابخانه‌ها و ارسال لوازم تحریر انجام شد و اکنون شاهد انجام این کارها در سطح ۵منطقه زلزله‌زده استان کرمانشاه هستیم.

نظر شما