شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۱۰
کد خبر: ۹۹۹۰۸
|
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
کارگاه آموزشی سیر تولید صنایع‌دستی و نمایشگاه آثار قرآنی به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۹ در قالب «جشنواره ملی فرهنگ و هنر اقوام ایرانی» تا پایان آبان ماه در دانشگاه صنعتی شریف برپا شده است.
سیر تولید صنایع‌دستی در «جشنواره ملی فرهنگ و هنر اقوام ایرانی»به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، «جشنواره ملی فرهنگ و هنر اقوام ایرانی» تا پایان آبان ماه به مدت پنج روز با فعالیت ۱۵۰ دانشجو در دانشگاه شریف برگزار می‌شود.

هدف اصلی این همایش، ارتقای اهداف فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، کمک به نشاط و بالندگی دانشجویان و دانشگاهیان، تقویت وحدت ملی و انسجام اقوام از طریق ارتقا تعلق روحی به فرهنگ بومی و حفظ میراث فرهنگی مناطق مختلف کشور است.

در این جشنواره به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۹ کارگاه‌های سیر تولید صنایع‌دستی و نمایشگاه آثار هنری باهدف ترویج فرهنگ و هنر تیره‌های مختلف اقوام و حفظ ارزش‌ها برپا شده است.

همچنین نمایشگاهی از آثار نفیس قرآنی در حوزه تجسمی و صنایع‌دستی و کارگاه‌های رایگان سیر تولید هنرهای دستی شامل پیکره‌های چوبی، چرم‌دوزی، معرق چوب، خوشنویسی، سفال و سرامیک، نقاشی، سفال، مینیاتور، معرق کاشی است برگزار می‌شود. 

نخستین مدرسه صنایع دستی ایران به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۹ خانه فرهنگ پرواز واقع در ضلع جنوب شرقی میدان آزادی، بوستان المهدی (عج) جنب دریاچه واقع شده است.
نظر شما