جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۱
کد خبر: ۶۷۶۴۲
|
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۱

تابع‌جماعت: در دنیای جنگ‌طلب امروز به دنبال پیام صلحیم

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برپایی بزرگداشت نلسون ماندلا را به مثابه ارسال پیام صلح و دوستی به جهانیان دانست.

به گزارش خبرنگار شهر، امیرحسین تابع جماعت در حاشیه نشست خبری طرح «زندگی آموختنی است» که صبح امروز 31 شهریور در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد، درباره همایش بزرگداشت نلسون ماندلا گفت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مقاطع مختلف برای شخصیت‌های ملی، دینی، فرهنگی و هنری سرزمینمان آئین‌های بزرگداشتی را در فرهنگسراهای مختلف برگزار می‌کند که تجلیل از دکتر داوری اردکانی، علیرضا قزوه و برخی مراجع عظام از آن جمله‌ است.

وی ادامه داد: سازمان فرهنگی هنری از سال گذشته علاوه بر برگزاری این بزرگداشت‌‌ها، تجلیل از مفاخر بین‌المللی به‌صورت سالیانه را نیز در دستور کار قرار داده است و بر همین اساس در مهر ماه 1391، مراسم گرامی‌داشت مهاتما گاندی، به مناسبت تولد 143 سالگی‌اش با شعار «نماد استکبارستیزی و ساده‌زیستی» برگزار شد.

تابع‌جماعت افزود: امسال نیز در شرایطی که جنگ‌طلبان، جهان را به سوی جنگ سوق می‌دهند، برپایی گرامیداشت برای چنین شخصیتی که نمادی از صلح است، آن‌‌هم در یک کشور اسلامی، به منزله ابلاغ پیامی روشن از صلح و آزادی برای جهانیان است و گویای این واقعیت خواهد بود که ایران همیشه از آزادی و صلح‌طلبی دفاع کرده است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: مراسم گرامیداشت نلسون ماندلا، با پیام «زنده‌باد صلح، زنده‌باد ماندلا» فردا دوشنبه یکم مهرماه ساعت 16:30 در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این مراسم کتابی که سازمان ملل متحد از گفته‌های ماندلا جمع‌آوری و منتشر کرده و توسط سازمان فرهنگی هنری ترجمه شده، رونمایی خواهد شد. همچنین یک اثر نقاشی از پرتره ماندلا از طرف سازمان فرهنگی هنری و مردم ایران، از طریق سفیر آفریقای جنوبی برای خانواده ماندلا ارسال می‌شود.

تابع‌جماعت افزود: همچنین پیام بانکی‌مون دبیر کل سازمان ملل متحد توسط گری لوئیس،‌ هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران و پیام مدیرعامل بنیاد جهانی نلسون ماندلا از طرف خانواده ماندلا نیز توسط بای تد، سفیر آفریقای جنوبی در ایران، برای حاضران قرائت می‌شود.

وی همچنین گفت: قطعات موسیقی با موضوع صلح و دوستی نیز با حمایت سازمان فرهنگی هنری ساخته شده است که برای نخستین بار در این مراسم اجرا می‌شوند. همچنین در حاشیه این مراسم که سفرا و نمایندگان بین‌المللی مقیم تهران در آن حضور خواهند داشت، نمایشگاه عکسی از زندگی ماندلا برپا خواهد بود.

به گفته تابع‌جماعت، اجرای این مراسم را احسان علیخانی بر عهده خواهد داشت.


خبرهای مرتبط
نظر شما