جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۱۰
کد خبر: ۷۲۶۴۰
|
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۹
طلایی در گفت وگو با شهر تاکید کرد؛

حفظ منافع ملی، پیش شرط اجرای طرح انتقال پایتخت

نایب رئیس شورای شهر با تاکید بر اینکه طرح موضوع انتقال پایتخت یک بحث تخصصی است که نیاز به بررسی و مطالعات همه جانبه دارد، گفت: درست است که در سال های گذشته تهرانی ها به دلیل پایتخت نشینی متحمل حجم زیادی از مشکلات بوده و هستند اما تصمیم انتقال پایتخت به مکانی غیر از تهران باید با توجه به امنیت، منافع و مصالح ملی اتخاذ شود.

مرتضی طلایی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی شهر، با بیان اینکه بهتر است عنوان طرح انتقال پایتخت به طرح سامان دهی پایتخت تغییر نام دهد افزود: وضعیت کنونی پایتخت نیاز به سامان بخشی دارد نه انتقال چرا که مشکلات تهران به قدری زیاد است که سامان دهی شهر بیش از هر زمان دیگری امری ضروری و حیاتی جلوه می کند.

وی ادامه داد: ممکن است مطالعه های مربوط به این طرح منجر به اتخاذ تصمیم های مدیریتی درباره تهران شود به طوریکه چند طرح اصلاحی مد نظر مدیریت شهری قرار بگیرد اما اجرای انتقال پایتخت غیرممکن به نظر می رسد.

این نماینده مردم در چهارمین شورای شهر، تصویب کلیات طرح انتقال پایتخت را به معنای الزام به اجرا ندانست و تصریح کرد: تصویب کلیات این طرح از سوی نمایندگان مجلس به معنای الزام انتقال پایتخت از تهران نیست بلکه هشداری است برای جلب کانون تمرکز و توجه همه به مشکلات کنونی پایتخت تا برای وضعیت کنونی این شهر چاره اندیشی شود.

طلایی تحقق کامل مدیریت یکپارچه شهری را یکی از راه حل های برون رفت تهران از مشکلات کنونی و ارتقا سطح کیفی و کمی زندگی شهروندان خواند و تاکید کرد: اگر بودجه بیست ساله کشور صرف انتقال پایتخت شود، این انتقال امکان پذیر نیست از همین رو باید روش های کارآمد همچون تحقق مدیریت یکپارچه شهری در دستور کار مسوولان قرار گبیرد.

نایب رئیس شورای شهر خاطر نشان کرد: اعضای شورای شهر امیدوارند طرح چنین موضوعی از سوی نمایندگان مجلس سرانجامش به بهبود اداره شهر، ارتقا سطح کیفی زندگی تهرانی ها و کاهش معضلات پایتخت منجر شود نه اینکه باری بر مشکلات این شهر بیفزاید.

خبرهای مرتبط
نظر شما