چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۱۸
کد خبر: ۱۰۲۰۸۴
|
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
هنرمند فعال در عرصه تراش چوب:
حسن اسکندری هنرمند فعال عرصه تراش چوب و منبت‌کاری که این روزها آثار خود را در نمایشگاه «عاشقانه‌های دل» در فرهنگ‌سرای گلستان عرضه کرده است، از مسئولان درخواست کرد دست دلالان را از حوزه فروش آثار هنری کوتاه کنند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایشگاه دونفره آثار خراطی حجم و چوب «عاشقانه‌های دل» همزمان با گرامی‌داشت هفته صنایع دستی در فرهنگ‌سرای گلستان برپا شده و تا ۲۶ خرداد ماه ادامه دارد. حسن اسکندری و محبوبه صادقی در این نمایشگاه ۱۰۰ اثر تزئینی در ابعاد مختلف عرضه کرده‌اند و نگاه متفاوتی به هنر «غزال تراشی» دارند.

اسکندری هنرمند تجسمی فعال در شاخه «هنر چوب و منبت‌کاری» که در این نمایشگاه حضور دارد، عنوان کرد: هنر کار با چوب را از پدرم یاد گرفتم و تجربه کاری چند ساله او کمک کرده است تا وارد عرصه مجسمه‌سازی با چوب شوم.

وی درباره «عاشقانه‌های دل» توضیح داد: چند روزی است که نمایشگاه آثارم، در حوزه «حجم چوب» که به پیکرتراشی معروف است و هنر منبت‌کاری، در نگارخانه فرهنگ‌سرای گلستان برگزار شده است. همچنین بخش دیگری از آثارم در بخش دکوراتیو است که لوازم آشپزخانه، لوازم‌التحریر و... را شامل می‌شود.

وی پیرامون هنر «دکوراتیو» اظهار کرد: هر شیء هنری که جنبه مصرفی داشته باشد، می‌تواند در قالب هنر دکوراتیو قرار گیرد. برای مثال، یک هنرمند مجسمه‌ای را ساخته است. این مجسمه در گوشه‌ای از اتاق قرار گرفته و مصرفی نیست، اما در مقابل یک قطعه‌ای مانند جاخودکاری یا نگهدارنده گوشی موبایل، مصرفی است.

اسکندری ادامه داد: هنرمندان بسیار کمی هستند که وارد هنرهای چوبی به ویژه مجسمه‌سازی با چوب می‌شوند. شاید دلیل این موضوع آن باشد که هنرمندان عرصه چوب، نمی‌توانند آثار ساخته‌شده خود را به فروش برسانند و همین مسئله باعث دلسردی می‌شود. 

این هنرمند تجسمی در بخش پایانی صحبت‌های خود درباره لزوم توجه به هنرمندان مجسمه‌ساز و درخواست آنان گفت: ما در زمینه تهیه مصالح و تولید آثار مشکلی نداریم، بزرگ‌ترین مسئله ما موضوع فروش آثار است. از مسئولان مربوطه درخواست داریم تا ساز و کاری را فراهم کنند تا بتوانیم به صورت مستقیم با مردم و مخاطبان در ارتباط باشیم و آثارمان را در معرض فروش قرار بدهیم.

اسکندری تأکید کرد: در حقیقت درخواست داریم تا دست دلالان را از این بخش از هنر قطع کنند. برگزاری نمایشگاه در نگارخانه فرهنگ‌سرای گلستان، کمک بسیاری به من کرد تا بتوانم آثارم را به صورت مستقیم عرضه کنم و تجربه بسیار خوبی بود. امیدوارم که این نمایشگاه با استقبال بهتری همراه باشد.

نگارخانه گلستان در نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، ضلع شمالی بوستان فدک، فرهنگ‌سرای گلستان واقع شده است و تلفن ۷۷۸۱۳۸۰۲ برای پاسخگویی به شهروندان اعلام شده است. 

نظر شما