سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
ساعت : ۱۳:۱۸
کد خبر: ۱۰۲۴۳۷
|
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
فیلم سینمایی «دیدن این فیلم جرم است» ساخته رضا زهتابچیان که در بخش سینمای ایران هفتمین جشنواره فیلم شهر حضور دارد، یکشنبه ۳۰ تیرماه با حضور عوامل در پردیس سینمایی ملت به نمایش درآمد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فیلم سینمایی «دیدن این فیلم جرم است» ساخته رضا زهتابچیان با حضور عوامل این فیلم، هنرمندان، مخاطبان و اهالی رسانه در آخرین روز از جشنواره فیلم شهر به نمایش در آمد.

پیش از نمایش فیلم، محمدرضا شفاه، تهیه‌کننده این فیلم گفت: خیلی متشکرم از اینکه برای دیدن این فیلم آمدید، دیدن این فیلم جرم است! بله فعلاً جرم است! تا وقتی که موفق شویم مجوز این فیلم را بگیریم. شاید امشب یکی از فرصت‌هایی باشد که بتوانید این فیلم را ببینید. دعا کنید موفق شویم و دوستانمان در مجموعه‌های تصمیم‌گیر به این نتیجه برسند که نمایش این فیلم را مجوز دهند و همه مردم آن را ببینند.

زهتابچیان نیز گفت: به رغم اینکه بارها گفته‌ایم همچنان روی حرفمان هستیم که ما این فیلم را تنهایی ساختیم و تنها نهاد حمایت‌کننده ما حوزه هنری بود ولاغیر. بازدارنده‌های فراوانی برای ساخته شدن این فیلم وجود داشت ولی خدا را شکر اتفاق افتاد. فیلم ما دچار مظلومیتی شد که این واژه مظلومیت را عمداً به کار می‌برم. چرا که بسیاری از نهادها گفتند ما مظلوم‌نمایی می‌کنیم ولی ما این کار را نکردیم و خدا را شاکریم.

وی ادامه داد: ما طهارت فیلممان برایمان بسیار مهم بود و دست به هیچ جنگ زرگری نزدیم و هیچ تبلیغات سیاست بازانه‌ای را مرتکب نشدیم و هر چه گفتیم از سر صدق بود. به طهارت قابمان اعتقاد داشتیم و داریم. اگر فیلم ما دچار این بحران‌ها می‌شود من برایش یک دلیل بسیار مهم سراغ دارم و آن این است که فیلم ما فاقد یک پایگاه رسمی است. فیلم ما طوری نیست که این وری ها بخواهند از آن دفاع کنند و یا آن‌وری‌ها . در تمام طیف‌ها موافقان و مخالفان خود را داریم. ما خدا را شاکریم که فیلم ساخته شد. امیدوارم از فیلم خوشتان بیاید و اگر از فیلم خوشتان آمد که خدا را شاکرم و اگر کسی ناراضی بود پیشاپیش طلب حلالیت دارم.

هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر ۲۶ تا ۳۱ تیرماه سال جاری به دبیری هاشم میرزاخانی در پردیس سینمایی ملت برگزار شد. آیین اختتامیه این دوره از جشنواره امشب در تالار وحدت برگزار می‌شود.



نظر شما