شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۲۷
کد خبر: ۱۰۴۴۹۴
|
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۸ و رییس فرهنگ‌سرای خاتم(ص) از برگزاری ویژه‌برنامه «مهرآیین» شهدای انقلاب اسلامی به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مناطق شهر تهران خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید احمد موسوی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۸، رییس فرهنگ‌سرای خاتم(ص) و دبیر ویژه‌برنامه «مهرآیین» شهدای انقلاب اسلامی که به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مناطق شهر تهران برگزار شد، عنوان کرد: این برنامه از ۱۴ تا ۲۱ بهمن ماه در قالب برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت دهه فجر با عنوان کلی «من سلیمانی‌ام» و با هدف گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و پاسداشت فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت در منزل ۳۰ شهید در مناطق مختلف پایتخت برگزار شد. 

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه مهرآیین در فرهنگ‌سرای خاتم(ص) عهده‌دار شناسایی شهدای منتخب و هماهنگی برای حضور در منزل آنان بود، اظهار کرد: شهدای منتخب در این طرح، از شهدای انقلاب اسلامی در بحبوحه مبارزات انقلابی در سال ۵۷ و یا شهدای ترورهای کور منافقین در سال‌های نخستین انقلاب بودند. نگاهی به زندگی و نحوه شهادت این شهدا که برخی از آنان از شهدای شاخص هستند، گویای رفتار مبارزاتی و انقلابی آنان در دوران مبارزه با رژیم پهلوی است. در واقع این شهدا با یک رویکرد هدفمند انتخاب شدند و آشنایی با زندگی و شهادت آنان می‌تواند الگویی برای نسل جوان جامعه باشد.

موسوی افزود: در اجرای این برنامه با حضور در منزل شهدای معظم انقلاب ضمن ادای احترام و نثار فاتحه به روح مطهر شهیدان، با اهدای گل و شیرینی، تصویر نقاشی شده شهید، لوح تقدیر و هدایایی دیگر از خانواده مکرم آن مبارزان انقلابی تجلیل شد. شهرداری مناطق، بنیاد شهید و امور ایثارگران مناطق و بسیج نیز در برگزاری این برنامه‌ها همراهی کردند. 

رییس فرهنگ‌سرای خاتم(ص) تصریح کرد: ویژه‌برنامه مهرآیین مدتی است که با هدف ارج نهادن به مقام شامخ شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافعان حرم و تکریم خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران برگزار می‌شود و تبدیل به یکی از برنامه‌های مستمر و راهبردی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شده است. استقبال خانواده معظم شهدا از اجرای این طرح نشان از ضرورت اجرا و استمرار چنین برنامه‌هایی برای آشنایی با سبک زندگی شهدا و تداوم راه آنان است.

دبیرخانه ویژه‌برنامه مهرآیین در فرهنگ‌سرای خاتم(ص) واقع در بوستان لواسانی منطقه ۱۸ با شماره ۶۶۲۰۷۰۶۸ آماده پاسخگویی به شهروندان است.

مطالب مرتبط
برچسب ها: مهرآیین ، منطقه ۱۸
نظر شما