پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۲
کد خبر: ۱۰۹۸۵۶
|
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
بسته پیشنهادی این هفته برای علاقمندان به کتاب و کتاب خوانی شامل چهار کتاب در ایجاد آمادگی و رغبت در کودکان برای پذیرش عضو جدید خانواده، موثر است، می پردازذ.
آخر هفته با کتاب/ معرفی 4 کتاب ویژه والدین که بتوانند فرزندان بزرگتر  را آماده ی پذیرش عضو جدید خانواده کنند////// در خال تکیملبه گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی فرهنگ وهنر،یکی از دغدغه‌های والدین عکس‌العمل فرزندانشان درمقابل به دنیا آمدن بچه‌ جدید است و اغلب نمی‌دانند چگونه فرزندان بزرگترشان را ترغیب به پذیرفتن عضو جدید خانواده کنند در ادامه به معرفی 4 کتاب به والدین کمک می‌کنند تا فرزندان بزرگتر را برای پذیرش عضو جدید خانواده آماده کنند،می پردازیم.

کتاب«چه کار کنم با نی‌نی؟» به نویسندگی سپیده خلیلی، تصویرگری نیلوفر برومند و چاپ انتشارات داستان منتشر شده است.

کتاب «چه کار کنم با نی‌نی؟» ماجرای کودکی است که فرزند جدیدی در خانواده‌شان متولد شده و در هشت داستان جداگانه به شناخت هیجان‌ها و رفتار این کودک در برابر عضو جدید خانواده و رفتار صحیح والدین در برابر این هیجان‌ها می‌پردازد.
 
«چه کار کنم با نی‌نی؟» براساس هیجان‌های اصلی مانند تعجب، شادی، خشم، عشق، حسادت، ترس، اندوه و فقر است که در همه آدم‌ها وجود دارد و شروعی برای شناخت هیجان‌ها، احساسات و توصیف آن‌ها برای کودکان است. در این کتاب، هر دو صفحه به یک هیجان خاص می‌پردازد و در قالب هشت داستان، بچه‌ها متوجه شوند که این هیجان‌ها کاملا طبیعی است و برای کنار آمدن با آن‌ها راهکارهایی وجود دارد.
 
انتشارات داستان جمعه کتاب «چه کار کنم با نی‌نی» را با شمارگان هزار نسخه و قیمت 160 هزار ریال منتشر کرده است.


کتاب«دایره‌المعارف کوچک من درباره‌ نوزاد» به نویسندگی  اگنس واندوی، با ترجمه رویا خوئی از سوی انتشارات محراب قلم منتشر شده است. 
مطالب کتاب که در همه صفحات مصور هستند، حالات و وضعیت مادر در دوران بارداری را برای خواننده کوچکش توضیح می‌دهد و اشاره می‌کند که مادر باردار باید چه نکاتی را رعایت کند و چه مواظبت‌هایی را از خود و نوزادش انجام دهد. کتاب به مراحل بعد از زایمان هم می‌پردازد و نکاتی را که باید در ماه‌های اول به‌دنیا آمدن نوزاد به آن توجه کرد، برای خواننده‌اش توضیح می‌دهد.
 
انتشارات محراب قلم چاپ چهارم کتاب «دایره‌المعارف کوچک من درباره‌ نوزاد» را  در 36با قیمت 25 هزار تومان منتشر کرده است.

کتاب« فرزند دوم پيامدها و راه‌حل‌‌ها» به نویسندگی مگ زوبیک، ترجمه‌ی جواد میدانی که از سوی موسسه انتشارات صابرین منتشر شده است. 
 
این کتاب شما را با این مسائل در موردفرزند دوم چه تغییراتی در نحوهٔ زندگی والدین بوجود می‌آورد؟ تأثیر نوزاد بر رفتار کودک اول چیست؟ طرز رفتار و برخورد بچه‌ها با یکدیگر چگونه باید باشد؟  آشنا و به پرسشهایتان در این باره پاسخ می‌دهد.
 بخش اول کتاب (فصل‌های ۱ تا ۲۵) شما را در برنامه‌ریزی تشکیل خانواده، حاملگی، زایمان دوم، استقبال از نوزاد دوم و چگونگی آماده سازی فرزند اول جهت پذیرش فرزند دوم یاری می‌کند. بخش دوم به شما می‌آموزد با رفتارتان پیوند و دوستی را بین فرزندان برقرار کنید تا مراحل رشد و تکامل را بهتر پشت سر بگذارند و در زندگی موفق باشند. طرز رفتار و برخورد اعضای خانواده نسبت به یکدیگر و الگو برداری کودکان از رفتار و برخورد والدین در برابر مشکلات، همچنین نقش والدین در استحکام یا تعدیل رابطه بین فرزندان از جمله مسائلی است که در این بخش به آن پرداخته شده است. تولد فرزند دوم آغاز دورهٔ جدیدی از شادی‌ها و مشکلات در خانواده است. این کتاب نکات تخصصی و مفیدی را می آموزد تا بتوانید محبت و توجه خود را همزمان به هر دو کودک ابراز کنید و از پدر و مادر بودن لذت ببرید.

کتاب« فرزند دوم پيامدها و راه‌حل‌‌ها» در ۱۷۲ صفحه و به قیمت 21500 تومان به چاپ رسیده است.

 کتاب «تولد نوزاد جدید» نوشته آن سی واردی، مترجم حسین فتاحی که ازسوی انتشارات قدیانی منتشر شده است.
 
نویسنده در این کتاب داستان یک خانواده چهار نفره را روایت می‌کند که در انتظار به دنیا آمدن یک فرزند جدید هستند. بچه‌های خانواده، لوسی و تام، به پدر و مادرشان کمک می‌کنند تا اتاق بچه جدید را آماده کنند. پدربزرگ و مادربزرگ هم به خانه آنها می‌آیند تا در حین وضع‌حمل مادر از بچه‌ها مراقبت کنند. با به دنیا آمدن نوزاد، همه در خانه درگیر مراقبت از او می‌شوند و لوسی و تام هم تا آنجا که از دستشان برمی‌آید به پدر و مادرشان کمک می‌کنند.
   
کتاب «تولد نوزاد جدید» در 16 صفحه به قیمت 70هزار ریال  برای گروه سنی 2 تا 4 سال منتشر شده است.
مطالب مرتبط
نظر شما