جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۴۶
کد خبر: ۱۱۱۱۶۲
|
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۲
داریوش ارجمند بازیگر پیشکوست تاتر، سینما و تلویزیون اهانت رییس جمهور فرانسه به پیامبر عظیم الشان اسلام را محکوم کرد و گفت: شاید پاسخ ما راسیاسی بدانند اما مهم تر از همه؛ مردم هستند که می بینند رییس مملکتی که داعیه فرهنگ دارد دل مسلمانان جهان را آزرده است و این اهانت را محکوم می کنند و تاریخ جواب آنها را خواهد داد.
اهانت رییس جمهور فرانسه به پیامبر اسلام نشان از جهل اوستداریوش ارجمند در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، رفتار مکرون رییس جمهور فرانسه در اهانت پیامبر عظیم الشان اسلام را با توجه به سابقه شخصیتی و خانوادگی وی طبیعی خواند و گفت: اول از همه باید ببینیم این کشورها و سیاستمدارهایی که از مکرون  این آدم مغرض و نوکر خانه زاد آمریکا، طرافداری می‌کنند چه کسانی هستند. 
این بازیگر پیشکسوت سینما افزود: مکرون کارنامه بسیار بدی دارد. نباید از این آدم‌های بدون اخلاق، بدون اعتقاد و بی صفت که هیچ کدام از نشانه های بزرگی انسان درآنها نیست انتظار داشته باشیم. مکرون یک انسان قلابی است. رییس جمهور مملکتی است که ادعا دارد تمدن را به امریکا و اروپا صادر کرده است اما خودش انسان بی مصرفی است. 
وی گفت: بهانه هایی مانند آزادی بیان که مکرون به آن استناد می کند در مملکت خودشان وجود ندارد ؛ اگر درباره هولوکاست صحبت کنید. تو را زندانی می کنند و  آزادی بیانشان دراین حد است. 
داریوش ارجمند  افزود: ما در مقابل این موضوعات واکسینه شده ایم و ادامه داد: «نا جوان مردان به ما پیرایه ها بستند و لیک  ما دل از سودای عشق خود منور داشتیم.»

وی از اهانت هایی که به پیامبر بزرگ اسلام در زمان حیاتش شده بود نام برد و افزود: پیامبر مهر و رحمت که خداوند به هزار و یک دلیل او را رحمه للعالین خوانده است به گونه ای رفتار کرده که در حال حاضر در جهان میلیون ها انسان از او پیروی می کنند. 
داریوش ارجمند گفت: مکرون که مدعی تمدن جهان بعد از یونان است و خود را وارث یونان می داند بویی از تمدن، مدنیت و انسانیت نبرده است و  همین علمی هم که دارند، دزدی است. 
وی گفت: مکرون با زور و ضرب رییس جمهور کشوری مثل فرانسه شده است. من چون در فرانسه تحصیل کرده ام و آن کشور را می‌شناسم می دانم این ها همه نژآد پرست هستند و نژادپرستی را از فرانسه به آمریکا تحمیل کردند. به قول نویسنده الجزایری فرانتس فانون می‌گوید رفقا بیایید تقلید میمون وار از فرانسه را رها کنیم، تجربه امریکا برای ما بس است.

داریوش ارجمند گفت: این ها با اینکه در گذشته کشورشان آدمهای حسابی در علم اجتماع، روانشناسی و تاریخ داشتند اما در حال حاضر از منش های انسانی به دور هستند و فقط دنبال مادیات هستند و در تاریخ جهان جایگاهی ندارند.
وی به این آیه ای از قرآن "تَبَّتْ يَدا أَبِي لَهَبٍ وَ تَبَّ " اشاره کرد و گفت: قرآن تکلیف چنین انسانهایی را معلوم کرده است و افزود: هم مکرون و هم ترامپ. از انسانیت بویی نبرده اند و با همه توهین هایشان هیچ گردی بر دامن پیامبر بزرگوار ما نمی نشیند. به زودی تشت رسوایی مکرون هم مانند انگلیس و امریکا خواهد افتاد. 
او گفت: این بزرگانی که خود را صاحب تمدن دنیا می دانند کوچک هستند ما با معاویه ها و ابی لهب ها و شمرها طرف بودیم. من فکر می کنم همین کارهایی که مسلمانان چه در یمن و چه در عربستان با دفاع از اعتقادشان کردند حقیقت چهره مغرضان را نشان می دهد. 

این بازیگر خوشنام سینما و تلویزیون گفت: ما از کشوری که اعتقاد درآن مرده و هیچ شخصی به هیچ چیزی اعتقادی ندارد. کشوری سرمایه داری که خداوندش پول است توقعی نداریم اما ساکت نمی مانیم، شاید پاسخ ما راسیاسی بدانند اما مهم تر از همه؛ مردم هستند که می بینند  رییس مملکتی که داعیه فرهنگ دارد دل مسلمانان جهان را آزرده است و  این اهانت را محکوم می کنند و تاریخ جواب آنها را خواهد داد. 
داریوش ارجمند این اهانت رییس جمهور فرانسه به پیامبر گرامی اسلام را محکوم کرد و گفت: او از سر جهالت  این توهین را کرده است و افزود: ما یک شهید سلیمانی داریم که برای 2هزارتا مکرون کافیست.
وی افزود: آنها چون می‌دانند انسانهایی مثل امام خمینی(ره)، رهبر انقلاب اسلامی و قهرمانانی مانند قاسم سلیمانی در مکتب پیامبر اعظم رشد یافته‌اند و آنها نمی‌توانند چنین انسانهایی را در فرهنگشان پدیدار کنند تحمل نمی‌کنند . چون می دانند رهبر انقلاب اسلامی تنها انسانی است که بدون هیچ  بیمی از مقامی حرفش را می‌زند و  ما هم از او پیروی می کنیم و من هم میگویم مکرون مثل ترامپ یکی از بیشعور ترین سیاستمدارن تاریخ فرانسه است. 

مطالب مرتبط
نظر شما