يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۵۷
کد خبر: ۱۱۶۷۶۷
|
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
تشییع پیکر خبرنگاران ایسنا و ایرنا صبح جمعه چهارم تیرماه با حضور جمعی از اصحاب رسانه در قطعه ۲۵۵ بهشت زهرای تهران (قطعه نام‌آوران) برگزار شد.
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری فرهنگ و هنر ،  در مراسم تشییع پیکر خبرنگاران ایسنا و ایرنا جمعی از اهالی رسانه و فرهنگ، خانواده‌های خبرنگاران فقید و همچنین دوستان و همکارانشان حضور داشتند، مراسمی که در بُهت و غم بی پایان برگزار شد.

بدرقه خبرنگار ایسنا و ایرنا تا خانه ابدی

حجت‌الاسلام سیدمحمود دعایی، مدیرمسئول روزنامه اطلاعات، محمد خدادی، معاون امور مطبوعاتی ارشاد، سیدمحمدجواد شوشتری، معاون پشتیبانی جهاددانشگاهی و مدیرعامل سابق ایکنا، عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی، علی منتظری، رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی، ابراهیم حاتمی‌کیا، کارگردان، سیدمحمد مهدی‌زاده، رئیس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی، سعید لیلاز و محمد قوچانی (روزنامه‌نگار)، علی متقیان، مدیرعامل ایسنا، محمدرضا نوروزپور، مدیرعامل ایرنا، علی شریفی، مدیر روابط عمومی مجلس، فرزاد حسنی، مجری و.... از حاضران در این مراسم بودند.

ورود پیکرهای خبرنگاران جوان ایسنا و ایرنا به قطعه نام‌آوران، در حالی که با پرچم‌های سه رنگ ایران پوشانده شده بودند، با بالا گرفتن اشک و اندوه حاضران در مراسم همراه بود و در ادامه به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمود دعایی بر پیکر این دو خبرنگار فقید نماز خوانده شد.

یادآوری می‌شود، عصر چهارشنبه، دوم تیرماه اتوبوس حامل خبرنگارانی که برای تهیه گزارش از وضعیت دریاچه ارومیه عازم آن منطقه شده بودند، در حوالی شهر نقده واژگون شد و چندین مصدوم بر جای گذاشت. در این حادثه «مهشاد کریمی» خبرنگار حوزه محیط زیست ایسنا و «ریحانه یاسینی» خبرنگار ایرنا جان خود را از دست دادند.

بدرقه خبرنگار ایسنا و ایرنا تا خانه ابدی

همچنین، طی دو روز گذشته، اشخاص حقیقی و حقوقی فراوانی چون؛ رئیس جمهوری، رئیس جمهور منتخب، سپاه پاسداران، وزیر ارشاد، معاون مطبوعاتی، وزیر خارجه، رئیس مجلس، علی ربیعی، معصومه ابتکار، همچنین چهره‌های رسانه‌ای و دانشگاهی و... در پیام‌هایی جداگانه تسلیت خود را به خانواده‌های داغدار و اصحاب رسانه ابراز کرده‌اند. تسلیت‌هایی که طی روزهای آتی خاموش می‌شود ولی داغ بر جای مانده برای عزیزان این دو سفر کرده تا ابد باقی خواهد ماند. حالا باید منتظر ماند و دید مسئولان و میزبانان این تور رسانه‌ای که با بی تدبیری به فاجعه برای خانواده رسانه‌ای کشور بدل شد چه پاسخی برای بی برنامگی و بی مسئولیتی خود خواهند داشت.

روح این دو بانوی سفرکردهِ وطن شاد و آرام
مطالب مرتبط
نظر شما