يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۹
کد خبر: ۱۱۸۵۹۵
|
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
همزمان با ۲۷ شهریورماه روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت شهریار، پادکست «شهریار از نگاه ادب و عرفان» توسط فرهنگ‌سرای خانواده منتشر شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، همزمان با ۲۷ شهریورماه روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت شهریار، پادکست «شهریار از نگاه ادب و عرفان» توسط فرهنگ‌سرای خانواده منتشر شد. این پادکست با هدف پاسداشت یاد و خاطره استاد شهریار و ترویج اندیشه‌های وی در بین اعضای خانواده با همکاری کانون ادبی عرفانی شفق به نقد و بررسی اشعار استاد شهریار اختصاص دارد.  

شعر ماندگار «علی ای همای رحمت» و اشعار عاشورایی شهریار او را در بین مردم جاودانه کرد، وی ابیاتی در رثای امام حسین(ع) سرود و در سه قصیده بلند خود به نام‌های «حماسه حسینی»، «کـاروان کـربلا» و «داغ حسین» از واقعه عاشورا سخن گفته است.

همچنین مهم‌ترین اثر سید محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار؛ منظومه حیدر بابایه سلام (سلام به حیدر بابا) است که از شاهکارهای ادبیات ترکی آذربایجانی به شمار می‌رود و به بیش از ۸۰ زبان زنده دنیا ترجمه شده است. 

زبان و ادبیات فارسی به عنوان دومین زبان جهان اسلام و زبان حوزه فرهنگ و تمدن ایرانی همیشه مورد توجه مردم سرزمین‌های دور و نزدیک است، به همین دلیل روز ۲۷ شهریور، سالروز درگذشت استاد محمدحسین شهریار، شاعر معاصر ایرانی در تقویم رسمی کشور به عنوان روز ملی شعر و ادب پارسی نام‌گذاری شد.

پادکست «شهریار از نگاه ادب و عرفان» را می‌توانید در ادامه بشنوید و برای بهره بردن از سایر برنامه‌های مجازی فرهنگ‌سرای خانواده به صفحه اینستاگرام این فرهنگ‌سرا به نشانی Farhangsara_khanevade مراجعه کنید. 

نظر شما