شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۰۱۱
|
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
با هدف معرفی متولی تأسیس مراکز فرهنگی باکیفیت در تهران
مراسم رونمایی از کتاب «الگوی تعالی مراکز مشارکتی» با حضور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد. قدم برداشتن در مسیر برندسازی و معرفی سازمان فرهنگی هنری به عنوان متولی تأسیس مراکز فرهنگی با کیفیت و اثرگذار یکی از اهداف این کتاب عنوان شده است.
کتاب «الگوی تعالی مراکز مشارکتی» رونمایی شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مراسم رونمایی از کتاب «الگوی تعالی مراکز مشارکتی» با حضور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران روز دوشنبه ۱۲ مهر در فرهنگ‌سرای خانواده برگزار شد. این مراسم در قالب برنامه «شهر حسینی» برگزار شد و طی آن کتاب «الگوی تعالی مراکز مشارکتی» به عنوان نقشه راهی در مسیر ارتقای کیفیت فعالیت‌های این مراکز و بستری برای توسعه هرچه بیشتر مراکز مشارکتی در راستای برندسازی در سطح پایتخت معرفی شد. 

کتاب «الگوی تعالی مراکز مشارکتی» در ۱۱ بخش شامل دیباچه، مقدمه، ضرورت درجه بندی مراکز مشارکتی، اهداف، تعریف خانه کودک مشارکتی استاندارد، تعریف خانه فرهنگ مشارکتی استاندارد، تعیین شاخص، نحوه نمره گذاری، چک لیست ارزیابی مراکز مشارکتی (شاخص‌های مشترک)، شاخص‌های تخصصی در حوزه فعالیت خانه‌های کودک مشارکتی و شاخص‌های تخصصی در حوزه فعالیت خانه‌های فرهنگ مشارکتی تنظیم شده است.
 
این کتاب با هدف تعیین الگوی تعالی کیفیت خدمات مراکز مشارکتی، ایجاد عدالت فرهنگی هنری و آموزشی در محلات شهر تهران، زمینه سازی جهت افزایش انگیزه رشد و ارتقاء مراکز مشارکتی، توسعه فعالیت‌های فرهنگی هنری با تاکید بر شاخص‌های کیفی، قدم برداشتن در مسیر برندسازی و معرفی سازمان به عنوان متولی تأسیس مراکز فرهنگی با کیفیت و اثرگذار و مطالبه اجرایی اهداف سازمان متناسب با درجه بندی مراکز مشارکتی تدوین شده است.
 
مراکز مشارکتی شامل خانه‌های فرهنگ و کودک، سرمایه بی بدیلی در حوزه بخش خصوصی محسوب می‌شوند که با کسب مجوز فعالیت از مرکز مشارکت‌های فرهنگی هنری، ارائه دهنده خدمات فرهنگی، هنری و آموزشی استانداردی در سطح تهران هستند. 


نظر شما