چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۱۷۴
|
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: آرزو میکنم که با چشم باز و به دور از سیاست زدگی اراضی عباس آباد به مجموعه فرهنگی بی‌نظیری تبدیل شود.
چمران: اراضی عباس آباد به‌دور از سیاست زدگی به مرکز فرهنگی تبدیل شودبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مهدی چمران روز گذشته  در مراسم هفتمین سالروز افتتاح پل طبیعت، اظهار داشت: بحث گردشگری یک بحث هویتی است و باید روی مساله هویت پافشاری کنیم.  

وی با اشاره به طرح جامع اراضی عباس آباد گفت: از سال ۱۳۸۲ یکی از اولین کارهای مدیریت شهری، تهیه، تدوین و تصویب طرح جامع عباس آباد بود چرا که این اراضی طرحی نداشت.

 وی افزود: اگرچه این طرح جامع صد در صد اجرا نشد و ساختمان هایی مانند بانک مرکزی و بانک سپه ایجاد شد.

چمران با بیان اینکه این سازه ها با طبیعت و کار کرد این محل سازگار نیستند، گفت: حتی وزارتخانه ها هم با کارکرد این اراضی سازگار نیست.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه افزود:  در طرح جامع اراضی عباس آباد پیش بینی شده بود مکان های این ساختمان ها به هتل های گردشگری تبدیل شود.

چمران افزود: اکنون  علاوه بر پل طبعیت که جاذبه گردشگری بسیار بالایی دارد، المان های دیگری نیز در اراضی عباس آباد از جمله باغ موزه دفاع مقدس که در کشور و در خاورمیانه بی نظیر است، باغ کتاب، کتابخانه ملی و سایر بناهای دیگر وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه در شرایطی که وضعیت هوای تهران ایجاب می کند که چنین فضایی در تهران داشته باشیم، افزود: مجموعه های خوبی هم در این جا به وجود آمده که باید ظرفیت های بالقوه آن تامین شود تا مکانی برای جذب گرشگران داخلی و خارجی و رفع نیازهای فرهنگی مردم باشد.

چمران اظهار داشت: من آرزو میکنم که با چشم باز و به دور از کارهای سیاست زده ای که چند موردش مانند بانک مرکزی و بانک سپه در این اراضی ساخته شد، این مجموعه به یک مجموعه فرهنگی بی نظیر تبدیل شود و آیندگان شاهد رشد هر چه بیشتر گردشگری در تهران باشند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با یادآوری این نکته که تهران جاهای دیدنی کم ندارد، ادامه داد: در زمان ترسیم مسیر گردشگری تهران، تاکید داشتم که این مسیر از بازار بزرگ تهران، چارسو کوچک و چارسو بزرگ و بازار سید اسماعیل  و المان های دیگر عبور کند چرا که هنوز بسیاری از این مراکز برای مردم ناشناخته است.

چمران از پل طبیعت به عنوان یکی از آثار زیبای تهران نام برد و گفت: این مجموعه ها در دوران سختی که مدیریت شهری از لحاظ  تامین اعتبار و بودجه در سختی بود، شکل گرفت.

شورای ششم نگاه ویژه ای به گردشگری خواهد داشت

سید احمد علوی رییس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران‌ نیز طی سخنانی در این آیین گفت: گردشگری یک صنعت است که می تواند به اقتصاد پایدار شهر کمک کند و در  شورای شهر و کمیته گردشگری شورا نگاه ویژه ای به این امر خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه بزرگان به ما آموخته اند که شهر را صرفا شهرسازان نمی سازان بلکه فیلسوفان معماری می سازند، افزود: شهر علاوه بر فیزیک به روح هم نیاز دارد تا حال شهر خوب باشد.

وی با بیان اینکه حال شهر که خوب باشد حال شهروندان نیز خوب می شود، گفت: ما نمی توانیم شهری را تصور کنیم که مملو از سازه های بلند و آپارتمان ها باشد اما در آن به المان ها معنوی شهر و شهروندان توجهی نشده باشد.

رییس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران گفت: از گذشته برج آزادی، برج میلاد و اکنون پل طبیعت جاذبه ها و نماد تهران شده اند و امروز مجموعه های دیگر اراضی عباس آباد نیز کمک می کند تا هر چه بیشتر روح و روان شهر مورد توجه قرار گیرد.

علوی تاکید کرد: باید ظرفیت بهره برداری آنچه ساخته ایم را تکمیل کنیم و برای استفاده بهینه از یک مجموعه تمامی اجزا و ظرفیت ها را به کار گیریم.  

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: گردشگری دیگر یک موضوع دسته دوم یا دسته چندم نیست یک صنعت است که می تواند به اقتصاد پایدار شهر کمک کند.
نظر شما