يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۵۴
کد خبر: ۱۱۹۵۷۰
|
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
جدیدترین قسمت از ویژه‌برنامه «رستاخیز واژه‌ها» با نقد و بررسی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های رسانه‌ای هنر کاریکاتور برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، هشتمین قسمت از ویژه‌برنامه «رستاخیز واژه‌ها» با موضوع بررسی «خدمات متقابل کاریکاتور با فرهنگ و هویت اسلامی» در فرهنگ‌سرای اندیشه برگزار می‌شود. در این برنامه عباس گودرزی و علی میرایی درباره موضوعات مهم این عرصه هنری صحبت می‌کنند. 

کاریکاتور به مثابه هنر- رسانه یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های هنری است که قابلیت‌های گسترده‌ای برای بیان مفاهیم دینی و در نقطه مقابل آشکارکردن کج‌فهمی‌های دشمنان دین دارد. در این جلسه ضمن بررسی این موضوعات، جایگاه کاریکاتور در دنیای امروز و نسبت آن با عقاید و باورهای اسلامی مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

«رستاخیز واژه‌ها» ویژه برنامه‌ای گفت‌وگو محور است که با حضور کارشناسان، اهالی فرهنگ و هنر و منتقدان در فرهنگ‌سرای اندیشه برگزار می‌شود. در این برنامه ضمن واکاوی کارنامه ۴ دهه هنر انقلاب اسلامی، موضوعاتی نظیر جایگاه هنر در اسلام، بررسی دیدگاه اندیشمندان درباره ابعاد مختلف هنر و خدمات متقابل اسلام و هنر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در جلسات قبلی «رستاخیز واژه‌ها» که به میزبانی فرهنگ‌سرای اندیشه برگزار شده است، جنبه‌های متعدد فرهنگ و هنر در عرصه‌های ادبیات، شعر، خوشنویسی، موسیقی و ... با حضور برجسته‌ترین هنرمندان هر عرصه مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.

براساس این گزارش، هشتمین قسمت از «رستاخیز واژه‌ها» با اجرای محمدحسن شاهنگی روز یکشنبه ۹ آبان در فرهنگ‌سرای اندیشه برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط
نظر شما