پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۰۳
کد خبر: ۱۱۹۹۲۴
|
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
همزمان با هفته کتاب، طرح «گذرگاه کتاب» و برنامه «عصرانه کتاب» در منطقه ۲۲ تهران برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، حسین هوشیار مدیر فرهنگی هنری منطقه ۲۲ و رییس فرهنگ‌سرای تهران با اشاره به برنامه‌های این منطقه همزمان با هفته کتاب عنوان کرد: برنامه‌های متنوعی برای این هفته پیش‌بینی شده که طرح «ک مثل کتاب» یکی از آنهاست و در آن تازه‌های نشر ۱۴۰۰ در قالب یک نمایشگاه مجازی به مخاطبان معرفی می‌شود.
 
وی ادامه داد: «حال خوش خواندن» برنامه دیگری است که نکاتی درباره تأثیر مطالعه در زندگی فردی و اجتماعی مطرح می‌کند. این برنامه روز ۲۷ آبان در کتابخانه پندار برگزار می‌شود و در آن به مخاطبان آموخته می‌شود که مطالعه کتاب تمرکز را افزایش می‌دهد، خواب را تقویت می‌کند و سلامت چشم، ذهن و روان را بهبود می‌بخشد.
 
هوشیار در ادامه از اجرای طرح «گذرگاه کتاب» خبر داد و گفت: این برنامه شامل معرفی اولین‌های کتاب در تهران است که شامل تأسیس اولین چاپخانه کتاب تهران به فرمان فتحعلی شاه، تأسیس نخستین کتابفروشی‌های تهران در بازار راسته‌ای به نام تیمچه حاجب الدوله و بین‌الحرمین و معرفی انتشارات اسلامیه به عنوان قدیمی‌ترین ناشر است.
 
وی همچنین درباره اجرای برنامه «کتاب نخوانده» توضیح داد:‌ این برنامه از زبان یک کتابدار است و به معرفی کتاب «چگونه درباره کتاب‌هایی که نخوانده‌ایم حرف بزنیم؟» نوشته پیر بایر نویسنده فرانسوی می‌پردازد و خلاصه‌ای از کتاب بیان می‌شود. این برنامه توسط کتابخانه شیخ مفید منطقه ۲۲ تولید و منتشر می‌شود.

هوشیار از انتشار برنامه «نکته‌های ناب» خبر داد و گفت: این برنامه به اهمیت کتابخوانی از منظر مقام معظم رهبری می‌پردازد و به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی توسط کتابخانه سیدالشهدا(ع) تولید می‌شود. ویژه‌برنامه معرفی کتاب «قرار بی‌قرار» زندگینامه شهید مصطفی صدرزاده نیز به همت کتابخانه امام علی(ع) منتشر می‌شود.  
 
وی در پایان گفت: برنامه‌های دیگری مثل هبه کتاب، اهدای کتاب به مناطق محروم، اتوبوس کتابگرد هدهد، تجلیل از نویسندگان، عصرانه کتاب، توزیع کتاب یار مهربان و... از برنامه‌های مشارکتی دیگری هستند که مراکز فرهنگی هنری منطقه ۲۲ با دیگر مراکز سازمان فرهنگی هنری برگزار می‌کند. 

مطالب مرتبط
برچسب ها: منطقه ۲۲ ، هفته کتاب
نظر شما