جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۵۱
کد خبر: ۱۱۹۹۴۵
|
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
دبیرکل نهاد کتابخانه‌ها ضمن اشاره به محدودیت‌های دوران کرونا از تلاش‌های کتابداران تقدیر کرد چرا که توانستند چراغ کتاب و کتابخوانی را روشن نگه دارند.
کتابداران علی‌رغم محدودیت‌های کرونا، چراغ کتاب و کتابخوانی را روشن نگه داشتند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ وو هنر، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌ها در مراسم گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار با اشاره به محدودیت‌های ارائه خدمات کتابخانه‌ای در ایام شیوع کرونا، از فعالیت ارزشمند و گسترده کتابداران با وجود محدودیت‌ها برای ترویج فرهنگ کتابخوانی تقدیر کرد.

مختارپور با بیان اینکه هرچند در هر سال از جمع معدودی از شما مشاوران امین عرصه کتاب و کتابخوانی تقدیر می‌شود، اما در واقع، همه کتابداران و همکارانی که با تمام وجود به خدمت در این عرصه اهتمام دارند برگزیده‌اند؛ گفت: شما عزیزان در طول بیش از یک‌سال و هشت‌ماهی که از شیوع بیماری کرونا در ایران می‌گذرد با تحمل مشکلات و تنگناهای ناشی از محدودیت در ارائه خدمات کتابخانه‌ای، به شکل‌های مختلف خصوصاً با ترویج کتاب و کتابخوانی و برگزاری محافل قرآنی و ادبی و آیینی و جلسات نقد و بررسی در فضای مجازی، و نیز ارسال کتاب برای اعضاء، چراغ کتابخانه‌ها و کتابخوانی را روشن نگاه داشتید و اینک با فراهم‌آمدن مصون‌سازی گسترده در کشور و بازگشایی کتابخانه‌ها، فصل تازه‌ای را در ارائه خدمات خالصانه به مردم شریف سرزمین‌مان ایران آغاز کرده‌اید.

به گزارش فارس ،دبیرکل نهاد کتابخانه‌هاگفت : از خرداد ۱۳۹۳ تاکنون، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در مسیر تازه‌ای قرار گرفت که با برطرف‌شدن برخی مشکلات قبلی، امکان توفیقاتی برای این نهاد و کارکنان آن پدید آمد که گسترش کمّی و کیفی خدمات کتابخانه‌ای، گسترش دسترسی به کتابخانه‌ها از طریق تأسیس کتابخانه‌های جدید و شاداب‌سازی برخی کتابخانه‌های قدیمی، بهبود نسبی شرایط معیشتی همکاران، و تثبیت شأن و منزلت رفیع کتابداران و نیز آغاز فعالیت‌های نوین کتابخانه‌ای و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی نمونه‌ای از این تحول هستند.

وی بیان داشت: براساس وعده صادق الهی که شرایط مهم در پذیرش اعمال را همانا خلوص نیّت و انجام کارها صرفاً برای رضای حضرت حق قرار داده‌اند، امید دارم خداوند متعال تلاش‌های صادقانه همه همکاران و کتابداران در این عرصه را ان‌شاءالله مورد قبول قرار دهد. اینک و در آغازین ماه‌های شروع خدمت دولت مردمی، امید و اطمینان به گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی و حمایت از شأن و منزلت کتابداران و فعالیت‌های مربوط به این حوزه بیش از پیش احساس می‌شود. از حمایت‌های نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی که در بودجه سال ۱۴۰۰ امکان فعالیت بهتر و بیشتری برای کتابخانه‌های عمومی و کتابداران را فراهم کردند، سپاسگزارم.

وی ضمن تقدیر از وزیر ارشاد در دوره مسئولیت صد روزه گفت: از آقای اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در همین مدت کوتاه ۱۰۰ روزه خدمت، در عمل، ارادت و توجه و حمایت خود را نسبت به تمامی عرصه‌های فرهنگ و هنر و به‌ویژه کتابداران عزیز و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نشان داده‌اند، صمیمانه تشکر می‌کنم و برای ایشان سلامتی و سعادت را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.
مطالب مرتبط
نظر شما