جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۲۹
کد خبر: ۱۱۹۸۸۸
|
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵
فرهنگسرای رسانه با رونمایی از ۲ کتاب «جامعه‌شناسی تفاخر» و «حقوق شهروندی و جرایم سایبری» و جلسه نقد‌ و بررسی کتاب «زندگی در روزهای قرمز» به استقبال هفته کتاب و کتابخوانی رفته است.
فداکاری‌های کادر درمان با «زندگی‌ در روزهای قرمز» معرفی می‌شود/ تقدیر فرهنگسرای رسانه از نویسندگان فعال
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،  24 تا 30 آبان ماه هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده و همه ساله در این ایام اهالی قلم، فرهنگ و ادب گرامی داشته می‌شوند.  
مهدی شکیبایی، رئیس فرهنگسرای رسانه با اشاره به برنامه‌های این مرکز در هفته کتابخوانی در قالب بسته برنامه "کتاب سایبان شهر" گفت: فرهنگسرای رسانه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی ویژه برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده است تا ضمن پاسداری از ساحت مقدس قلم، محصولات فرهنگی فاخر را به مخاطبان خود معرفی کند. 
وی اضافه کرد: کتاب به عنوان یکی از مهم‌ترین رسانه‌های در دسترس دارای کارکردهای بسیار مهمی برای همه نسل‌ها است. فرهنگسرای رسانه نیز براساس رسالت‌ کاری و ماموریت سازمانی خود توجه ویژه‌ای به رسانه مهم کتاب که بسیاری از آموزه‌ها و مفاهیم را به نسل‌های بعدی منتقل می‌کند دارد. در زیر گزارشی از برنامه‌های فرهنگسرای رسانه به مناسبت هفته کتابخوانی ارائه می‌شود.

معرفی رشادت‌های کادر درمان در «زندگی در روزهای قرمز» 
رئیس فرهنگسرای رسانه با اشاره به برگزاری جلسه معرفی و بررسی کتاب «زندگی در روزهای قرمز» در فرهنگسرای رسانه گفت: به منظور پاسداشت کادر درمان و تقدیر از فداکاری‌ها و زحمات آنان در روزهای شیوع کرونا جلسه معرفی و بررسی کتاب ««زندگی در روزهای قرمز» نوشته محسن باقری‌اصل روز چهارشنبه 26 آبان از ساعت 16 تا 18 در فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود. در این نشست میثم رشیدی مهرآبادی و شکیبا سام به عنوان مجری کارشناس و منتقد ادبی حضور دارند. 
وی ادامه داد: کتاب «زندگی در روزهای قرمز» روایتی داستانی از نخستین روزهای کرونا در یکی از بیمارستان‌های شهر تهران است و از دریچه‌ای متفاوت به فداکاری کادر درمان پرداخته است. محسن باقری اصل، نویسنده این کتاب وارد اورژانس و بخش آی‌سی‌یو یکی از بیمارستان‌ها شده و از نزدیک همه وقایع و ماجراها را روایت کرده است. 

رونمایی از 2 کتاب 
شکیبایی با اشاره به رونمایی از 2 عنوان کتاب دیگر در فرهنگسرای رسانه گفت: در هفته کتاب و کتابخوانی از 2 عنوان کتاب‌ دیگر با عناوین «جامعه‌شناسی تفاخر» نوشته محسن سلیمانی فاخر و «حقوق شهروندی و جرایم سایبری» نوشته سیدامیرحسین حسینی و مصطفی روزبهانی رونمایی می‌شود. این دو مراسم به ترتیب در روزهای سه شنبه 25 آبان و شنبه 29 آبان خواهد بود. 
وی بیان داشت: کتاب «جامعه‌شناسی تفاخر؛ سنخ‌شناسی و ذات‌انگاری فرهنگی» با نگاهی در آمیخته از نظریات و چارچوب‌های نظری و واکاوی مابه ازای جامعه ایرانی، به بازتاب رفتارهای ناصواب اجتماعی نظیر تفاخر و خودنمایی می‌پردازد. در نشست رونمایی از این کتاب که روز سه شنبه 25 آبان از ساعت 15 تا 17 برگزار می‌شود، محسن سلیمانی فاخر به عنوان نویسنده ، میثم رشیدی مهرآبادی و غلامرضا آذری به عنوان مجری کارشناس و منتقد ادبی حضور دارند. 
شکیبایی درباره رونمایی از کتاب «حقوق شهروندی و جرایم سایبری» گفت: علاوه براین، کتاب «حقوق شهروندی و جرایم سایبری» نیز روز چهارشنبه 27 آبان از ساعت 16 تا 18 در فرهنگسرای رسانه رونمایی می‌شود. این اثر تحقیقی و پژوهش محور نگاهی جامع به جرایم سایبری از منظر حقوق شهروندی دارد. در این جلسه، سیدامیرحسین حسینی و مصطفی روزبهانی به عنوان نویسندگان ،میثم رشیدی مهرآبادی و محمدرضا توکلی به عنوان مجری کارشناس و منتقد ادبی حضور دارند. 

تقدیر از نویسندگان دوران کرونا در فرهنگسرای رسانه
رئیس فرهنگسرای رسانه از برگزاری مراسمی برای تقدیر از نویسندگان فعال در روزهای شیوع کرونا خبر داد و گفت: فرهنگسرای رسانه در هفته کتابخوانی مراسم تقدیر و تجلیل از نویسندگان را نیز برگزار می‌کند. در این مراسم از اهالی قلم که در ماه‌های شیوع همه‌گیری کرونا فعال بوده و دست به تولیدکتاب‌هایی فاخر و ارزشمند زده‌اند، تقدیر می‌شود. این مراسم با همکاری انتشارات نظری و در روز شنبه 29 آبان ماه در فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود. 
وی اضافه کرد: در این جلسه از مریم یوسفی شاعر و نویسنده کتاب «گره سرنوشت»، سهیلا حبیبی شاعر مجموعه «من و عشق بی‌پایان»، علی ساورعلیایی، نویسنده کتاب «ذهنتو در آغوش بگیر»، ثریا رزاقی نویسنده کتاب «عطر، گل، نور و نسیم»، ژیلا ملک‌خطایی شاعر و نویسنده کتاب «فروشنده حرفه‌ای»، اشرف‌السادات سادات شاعر و نویسنده و جعفر حاجی کریم نظری تقدیر می‌شود. 

سی و دومین نمایشگاه عکس «رسانگار» برگزار می‌شود
شکیبایی درباره برگزاری نمایشگاه عکس «رسانگار» در فرهنگسرای رسانه گفت: سی و دومین نمایشگاه مجازی عکس «رسانگار» با عنوان «تصویرگر خوب برای کتاب خوب» همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود. در این نمایشگاه مجازی، ضمن معرفی بهترین کتاب‌ها، بهترین تصویرگری‌ها نیز زیر نظر سیدحسام الدین طباطبایی معرفی می‌شود. 
وی ادامه داد: این نمایشگاه از 24 آبان تا 4 آذرماه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود. 

عصر شعر بانوی کرامت
رئیس فرهنگسرای رسانه در پایان گفت: عصر شعر «بانوی کرامت» دیگر برنامه فرهنگسرای رسانه است که همزمان با ایام وفات حضرت معصومه (س) در فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود. در این عصر شعر برترین شاعران آیینی کشور به ساحت مقدس بانوی قم عرض ارادت می‌کنند. هم‌چنین ویدئوکلیپی از سخنان رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت مطالعه و کتابخوانی آماده شده است که همزمان با این ایام در فضای مجازی فرهنگسرای رسانه منتشر می‌شود. 
انتهای پیام/
مطالب مرتبط
نظر شما