يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۱۳
کد خبر: ۱۲۱۱۵۸
|
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
معاون دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کارگاه‌های آموزشی با هدف ارتقا و به‌ روز رسانی سواد رسانه‌ای خبرنگاران از ابتدای امسال تاکنون در ۹ استان کشور برگزار شد.

امسال در ۹ استان کشور کارگاه ارتقای سواد رسانه‌ای برگزار شدبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مریم امیدی شامگاه چهارشنبه ضمن بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز سمنان اظهار داشت ۵۰ تا ۷۰ نفر در هر دوره آموزشی ارتقای سواد رسانه‌ای شرکت کردند.

معاون دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ابرنا گفت: امسال به دلیل ویروس کرونا و خطر انتقال بیماری تمامی دوره‌های آموزشی به صورت مجازی و ویدئو کنفرانسی برگزار شد.

وی بیان کرد: آموزش و به‌ روزرسانی سواد رسانه‌ای نیاز خبرنگاران در جامعه کنونی است و انتظار می‌رود اصحاب رسانه با استقبال از این دوره‌ها، مهارت‌هایشان را ارتقا دهند.

امیدی اضافه کرد: شرایط فعلی که دشمنان با جنگ روانی به دنبال دستیابی به اهداف شوم خود هستند ارتقای آگاهی و دانش اصحاب رسانه کمک کننده در ناکامی بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در رسیدن به اهدافشان است.

وی یادآور شد: خبرنگار با قلمش سرباز در معرکه جنگ روانی است و ارتقای دانش، بر اثربخشی قلم خبرنگار می‌افزاید.

معاون دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی وزارت ارشاد اسلامی آمادگی برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاهی در موضوعات مختلف به درخواست خبرنگاران را  دارد.

محمد جهانگیریان رییس خبرگزاری ایرنا مرکز سمنان نیز ابراز داشت: از ابتدای امسال تاکنون با همراهی خبرنگاران توانمند استان بیش از چهار هزار و ۱۰۰ محصول خبری تولید و منتشر شد و دستکم چهار تا پنج‌هزار نفر در روز از تارنمای خبرگزاری ایرنا سمنان بازدید می‌کنند.

معاون دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور بازدید و نظارت بر برگزاری امتحان دوره مقدماتی خبرنگاری به استان سمنان سفر کرده است.

این امتحان فردا پنجشنبه در مجتمع فرهنگی کومش سمنان برگزار می‌شود.
 
 

برچسب ها: سواد رسانه ای
نظر شما