يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۵۴
کد خبر: ۱۲۱۳۷۳
|
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه ویژه‌برنامه «مقام حماسه» که با مشارکت مدیریت موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و دفتر موسیقی و سرود صداوسیما برگزار شد، عنوان کرد: «مقام حماسه» خاطره کارهای فاخر و ارزشمند گذشته را برایم زنده کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه ویژه‌برنامه «مقام حماسه» عنوان کرد: مدتی بود که از فضا و حال و هوای موسیقی ارکسترال دور بودم و امشب با دیدن این اجراها خاطراتش برایم زنده شد. خاطرات دوره‌ای که هم ارکستر سمفونیک تهران و هم ارکستر ملی کارهای فاخر و ارزشمندی را با این گرایش و نگاه کاملاً ملی و تاکید بر این ارزش‌های متعالی انجام می‌داد و در برنامه «مقام حماسه» نیز چنین رویکردی مشاهده می‌شد. 

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: امیدوارم این خط که به بهانه بزرگداشت قهرمان ملی ما حاج قاسم سلیمانی کلید خورد، امتداد داشته باشد و تکثیر شود و شنونده آثاری فاخر و ملی در عرصه موسیقی باشیم. 

در آستانه دومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ویژه‌برنامه «مقام حماسه»، نجوای شاعرانه نغمه‌ها و آواها در رثای سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی چهارشنبه هشتم دی ماه در تالار وحدت برگزار شد.

در این برنامه دو پوئم‌سمفونی «اروند» و «سرباز» که از محصولات مدیریت موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با همکاری دفتر موسیقی و سرود سازمان صداوسیماست، اجرا شد. این اجرا توسط ارکستر سمفونیک صداوسیما به رهبری آرش امینی، گروه کر صداوسیما به رهبری رازمیک اوهانیان و با خوانندگی امیرحسین سمیعی روی صحنه رفت.
مطالب مرتبط
نظر شما