جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۵
کد خبر: ۱۲۱۳۷۱
|
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
شاعر قطعات باکلام پوئم سمفونی«سرباز» در ویژه‌برنامه «مقام حماسه» که چهارشنبه ۸ دی در تالار وخدت برگزار شد، گفت: همانقدر که مقام این شهید بلند است به همان اندازه باید کار انجام داد و حق این شهید را در عرصه‌های مختلف؛ شعر، موسیقی، رمان، سینما و... ادا کنیم.
علی‌محمد مودب: به اندازه مقام بالای شهید حاج قاسم باید کار تولید شودبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، در حاشیه اجرای ‌پوئم سمفونی «سرباز» که چهارشنبه ۸ دی در آستانه دومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی در تالار وحدت برگزار شد، علی‌محمد مودب شاعر قطعات باکلام پوئم سمفونی«سرباز» گفت: حضور من در این مجموعه یک توفیق بزرگ بود. خدا را شاکرم که این توفیق نصیب من شد تا درباره شهیدی بنویسم که تمام جوانی و تا آخرین لحظات، عمر خود را وقف عشق و حرمت انسان کرد و برای آن جنگید. هرجایی که حرمت انسانی پایمال می‌شد و حق حیات و حق نفس از انسانی گرفته می‌شد، این انسان تلاش داشت که حاضر باشد و برای آن کاری انجام دهد. 

وی افزود: تمام کارهایی که حاج قاسم انجام می‌داد، تلاش‌هایی برای این بود که آدم‌ها بتوانند محترم باشند و این اتفاق بالاتر از مرزهای ملی ما شکل گرفت. به همین دلیل است که شهادت ایشان ورای مرزها بازتاب داشت و در جاهای مختلف مردم سوگوار و برای گرفتن انتقام هم‌عهد شدند. همه این‌ها بازتاب طبیعی وجود یک انسان عاشق بود.

علی‌محمد مودب درباره نقش شعر و موسیقی در معرفی شخصیت حاج قاسم گفت: هنوز خیلی باید کار انجام دهیم. الحمدالله که توفیق داشتیم که بضاعت ناقابل خود را به پیشگاه این یوسف سرباز امام بیاوریم. اما همانقدر که مقام این شهید بلند است به همان اندازه باید کار انجام داد و باید دعا کنیم خدا توفیق دهد تا در عرصه‌های مختلف؛ شعر، موسیقی، رمان، سینما و... حق این شهید را بتوانیم ادا کنیم.

در آستانه دومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ویژه‌برنامه «مقام حماسه»، نجوای شاعرانه نغمه‌ها و آواها در رثای سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی چهارشنبه هشتم دی ماه در تالار وحدت برگزار شد.

در این برنامه دو پوئم‌سمفونی «اروند» و «سرباز» که از محصولات مدیریت موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با همکاری دفتر موسیقی و سرود سازمان صداوسیماست، اجرا شد. این اجرا توسط ارکستر سمفونیک صداوسیما به رهبری آرش امینی، گروه کر صداوسیما به رهبری رازمیک اوهانیان و با خوانندگی امیرحسین سمیعی روی صحنه رفت.


مطالب مرتبط
نظر شما