جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۷
کد خبر: ۱۲۱۳۵۵
|
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
ویژه‌برنامه «مقام حماسه» در تالار وحدت برگزار شد
محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در ویژه‌برنامه «مقام حماسه» که چهارشنبه هشتم دی ماه با مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در تالار وحدت برگزار شد، عنوان کرد: من معتقدم شهید سلیمانی هم هنرمند بود؛ چرا که شهادت هنر مردان خداست. شهید سلیمانی به دور از هیاهوهای سیاسی ۴۰ سال تمام برای این ملت و دفاع از مظلومان جهان مجاهدت کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، در آستانه دومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ویژه‌برنامه «مقام حماسه»، نجوای شاعرانه نغمه‌ها و آواها در رثای سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی چهارشنبه هشتم دی ماه در تالار وحدت برگزار شد. 

در این مراسم خانواده شهید حاج قاسم سلیمانی، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیمان جبلی رییس سازمان صداوسیما، غلامعلی حدادعادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از هنرمندان و چهره‌های فرهنگی حضور داشتند. 

در ابتدا دو پوئم‌سمفونی «اروند» و «سرباز» که از محصولات مدیریت موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با همکاری دفتر موسیقی و سرود سازمان صداوسیماست، اجرا شد. این اجرا توسط ارکستر سمفونیک صداوسیما به رهبری آرش امینی، گروه کر صداوسیما به رهبری رازمیک اوهانیان و با خوانندگی امیرحسین سمیعی روی صحنه رفت. 

قالیباف: شهید سلیمانی هنرمند بود، چرا که شهادت هنر مردان خداست

اجرای قطعاتی در وصف سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با صدای علیرضا افتخاری، سالار عقیلی و بهرام پاییز از دیگر بخش‌های برنامه بود. همچنین خواننده لبنانی علی عطار به همراه گروه کر قطعاتی را اجرا کرد. 

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در این مراسم با تبریک و تسلیت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: تسلیت می‌گویم چرا که امت اسلامی و ایران عزیزمان سرداری را از دست داد که امروز جایش در میان ما خالی است. اما تبریک می‌گویم که مکتب حضرت امام (ره) و انقلاب اسلامی چنین سرداری را تربیت کرد که از یک روستای محروم به چنین جایگاهی رسید. 

وی افزود: ایران عزیز ما این فرصت را فراهم کرد که یک فرد کشاورززاده در دوران دفاع مقدس استعدادهایش را شکوفا کند و امروز دیدیم که در دفاع از عزت و افتخار کشور و جهان اسلام درخشید. از هنرمندان عزیز به ویژه اهالی موسیقی تشکر می‌کنم که در راه اعتلای هنر مقاومت این گونه به میدان آمدند تا این رشادت‌ها را ماندگار کنند. امیدوارم قدر هنرمندان را بیش از پیش بدانیم و راه اعتلای هنر انقلابی را هموار کنیم. 

قالیباف: شهید سلیمانی هنرمند بود، چرا که شهادت هنر مردان خداست

قالیباف تصریح کرد: من معتقدم شهید سلیمانی هم هنرمند بود؛ چرا که شهادت هنر مردان خداست. شهید سلیمانی به دور از هیاهوهای سیاسی ۴۰ سال تمام برای این ملت و دفاع از مظلومان جهان مجاهدت کرد. ایشان از دل مردم بلند شد و تا آخر مردمی باقی ماند. کسانی که با شهید سلیمانی آشنا هستند، می‌دانند که هیچ وقت از مردم جدا نشد و همراه با مردم از مظلومان دفاع کرد. 

وی ادامه داد: ایشان یک هنرمند بود و لحظه‌ای به خود تردید راه نداد و در سخت‌ترین لحظه‌های درگیری در اوج آرامش و طمأنینه بود. شهید سلیمانی در لحظه‌هایی که بسیار به مرگ نزدیک بود، با آرامش کامل بهترین تصمیم را می‌گرفت. ترس از دشمن در دل او جا نداشت، چرا که فقط از خدا می‌ترسید. 

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهید سلیمانی جمع اضداد بود، عنوان کرد: شهید سلیمانی منتقم بود، ولی اهل گذشت. مرد میدان و مبارزه بود، ولی اهل مذاکره. لطیف و مظلوم بود، ولی مقتدر. شجاع بود، ولی این شجاعت را با عقلانیت و تدبیر همراه می‌کرد. یک انقلابی به تمام معنا که دو عنصر عقل و عدل در او جلوه‌گر بود. 

قالیباف در پایان گفت: شهید سلیمانی هنرمند بود، چرا که مردی امیدوار بود و به خداوند امید داشت. او ایمان داشت که خداوند حق بندگانی را که در راه او گام بر می‌دارند، نصرت و پیروزی می‌داند و وعده نصرت الهی محقق خواهد شد. 

در بخش دیگری از این مراسم با حضور خانواده سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی از هنرمندان و عوامل ویژه‌برنامه «مقام حماسه» که در تولید آثار موسیقی با موضوع سردار دل‌ها حضور داشتند، تجلیل شد. علیرضا افتخاری، آرش امینی، رازمیک اوهانیان، محمدرضا عقیلی، محمدرضا چراغعلی، امیرحسین سمیعی، آرمان مهربان، امید روشن‌بین، بهرام پاییز، کیان مقدم، عرفان عرفانیان، عبدالرضا صفایی و امیرحسین رضاییان هنرمندانی بودند که تقدیر شدند. 

قالیباف: شهید سلیمانی هنرمند بود، چرا که شهادت هنر مردان خداست

مطالب مرتبط
نظر شما