جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۳۷
کد خبر: ۱۲۱۳۶۹
|
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
غلامعلی حدادعادل در حاشیه ویژه‌برنامه «مقام حماسه» که با مشارکت مدیریت موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و دفتر موسیقی و سرود صداوسیما برگزار شد، عنوان کرد: شخصیت بزرگ و اسطوره‌ای شهید سلیمانی سزاوار آن است که همه هنرمندان با هنرهای گوناگون به ترسیم چهره نورانی و افتخارآمیز او بپردازند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، غلامعلی حدادعادل رییس فرهنگستان زبان و ادب و فارسی در حاشیه ویژه‌برنامه «مقام حماسه» عنوان کرد: امشب در تالار وحدت به مناسبت ایام دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی ارکسترسمفونیک صداوسیما برنامه‌های فاخری به احترام آن شهید اجرا کرد که می‌توانست جنبه حماسی شخصیت او را در اذهان مجسم کند.

وی افزود: باید از این هنرمندان و نوازندگان تشکر کنم که این‌طور با هنر خودشان به شخصیت قهرمان ملی و سردار دل‌ها احترام می‌گذارند و حقا شخصیت بزرگ و اسطوره‌ای شهید سلیمانی سزاوار آن است که همه هنرمندان با هنرهای گوناگون به ترسیم چهره نورانی و افتخارآمیز او بپردازند. یادش گرامی باد و راهش پایدار. 

در آستانه دومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ویژه‌برنامه «مقام حماسه»، نجوای شاعرانه نغمه‌ها و آواها در رثای سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی چهارشنبه هشتم دی ماه در تالار وحدت برگزار شد.

در این برنامه دو پوئم‌سمفونی «اروند» و «سرباز» که از محصولات مدیریت موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با همکاری دفتر موسیقی و سرود سازمان صداوسیماست، اجرا شد. این اجرا توسط ارکستر سمفونیک
 صداوسیما به رهبری آرش امینی، گروه کر صداوسیما به رهبری رازمیک اوهانیان و با خوانندگی امیرحسین سمیعی روی صحنه رفت.
مطالب مرتبط
نظر شما