يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۴۱
کد خبر: ۱۲۳۷۴۱
|
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
در صورتی که یکی از دوستداران هنرهای تجسمی هستید و قصد بازدید از نمایشگاه‌های هنری در پایان هفته را دارید، گزارش حاضر شرح ایسناست از برنامه فعالیت گالری‌ها و نگارخانه‌های شهر تهران در آخر هفته.
راهنمایی برای گالری گردی در روزهای پایانی هفتهبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر ،برنامه برخی فعالیت گالری‌ها و نگارخانه‌های شهر تهران در آخر هفته به شرح ذیل است.

هفته هنر انقلاب اسلامی
نمایشگاه گروهی «هفته هنر انقلاب اسلامی» که به نمایش آثار هنرمندان مختلفی اختصاص دارد، در گالری فرهنگسرای نیاوران به نشانی تهران، خیابان پاسداران، مقابل پارک نیاوران، فرهنگسرای نیاوران در حال برگزاری است. این نمایشگاه که تا تاریخ ۳۰ فروردین ماه ادامه دارد، همه روزه از ساعت ۱۶ الی ۱۸ پذیرای بازدیدکنندگان است. 
شماره تلفن هماهنگی: ۲۲۲۸۷۰۸۱ 
 

آثار اخیر در دوران قرنطینه
«آثار اخیر در دوران قرنطینه» نام نمایشگاه انفرادی است که به نمایش آثار فریدون آو اختصاص دارد و در گالری زیرزمین دستان به نشانی تهران، خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۶ درحال برگزاری است. این نمایشگاه که تا تاریخ ۱۶ اردیبهشت ماه ادامه دارد، همه روزه به جز روزهای یکشنبه و دوشنبه از ساعت ۱۳ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است. 
شماره تلفن هماهنگی: ۲۲۰۲۳۱۱۴ 
 

جایزه محمد سیاه قلم
نمایشگاه گروهی «جایزه محمد سیاه قلم» که به نمایش آثار هنرمندان مختلفی اختصاص دارد، در گالری طراحان آزاد به نشانی تهران، خیابان ولیعصر (عج)، خیابان فتحی شقاقی، میدان سلماس، پلاک ۵ درحال برگزاری است. این نمایشگاه که تا تاریخ ۳۱ فروردین ماه ادامه دارد، همه روزه به جز روزهای پنجشنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۸۸۰۰۸۶۷۶ 
 

خلق مداوم
نمایشگاه انفرادی «خلق مداوم» که به نمایش آثار مریم فرشاد اختصاص دارد، در گالری پروژه‌های آران به نشانی تهران، خیابان نوفل لوشاتو کوچه لولاگر پلاک ۵ درحال برگزاری است. در بخشی از بیانیه این نمایشگاه چنین آمده است: «هر پدیده در مسیر رشد و حیات خویش نمودی از تنوع اشکال را به تصویر میکشد و حاصل این فرآیند بر مداری از توالی الگوها و از طریق تکرار و سرمشق گرفتن از خود جلوه گر است. 

این حرکت ساختار جهان را جان میدهد و آفرینش لحظه به لحظه در هر نگاه از فرم های آشوبناک به سوی ساختارمندی و نظم سازنده ای کوچ میکند. طبیعت با میزان درجات آگاهی ما از خود در پیوند است و از دریچه ادراک دم به دم دگرگون میشود.

 این تحول در بستری از مراودات و دریافت های بی شمار درون یکدیگر شکل میگیرد. ذهن در طول این مسیر همچون یک کل واحد قادر است همگام با مکاشفات درونی اش توأمان الگوهای بیشمار را بر هم منطبق کند و خالق تعبیرات و احتمالات متفاوتی باشد...» 

«خلق مداوم» همچنین تا تاریخ ۲ اردیبهشت ماه ادامه دارد و همه روزه به جز روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است. 
شماره تلفن هماهنگی: ۶۶۷۰۷۹۷۵ 
 
راهنمایی برای گالری گردی در روزهای پایانی هفته
آکواریوس
«آکواریوس» نام نمایشگاه انفرادی است که به نمایش آثار حسن مهربانی اختصاص دارد و در نگارخانه نگر به نشانی تهران، زیر پل کریمخان، بعد از تقاطع ایرانشهر، پلاک ۱۵۴، زنگ دوم، طبقه اول درحال برگزاری است.
در بخشی از بیانیه این نمایشگاه چنین آمده است: «‌سیرِ تکامل آگاهی بشر و حصول ادراکات جدید علمی در حوزه های متفاوت از جمله مکانیک کوانتوم و ارتعاشات ناشی از تغییرات ژئومتریک، بشریت را وارد عصر طلایی تحول یا "آکواریوس" کرده است. به دنبال ظهور عصر نوی کهکشانی، چهارچوب‌های کهنه در تطابق با ساختارهای نوین رنگ می‌بازند و مفاهیم، پدیده‌ها و دستاوردهای بشری، دگرگون و متحول می‌شوند. 
همچنان‌که زبان، نوشتار و خط هم دچار تحول گشته، در امتداد این تغیرات، ساختار سنت‌گونه‌ی نقاشیخط در هم می‌ریزد و حروف در فرمی بدیع بازتولید می‌شوند. در این گذار هنر خوشنویسی نیز به سرعت متحول شده است.

 همانگونه که در عصر جدید تغییر اجتناب‌ناپذیر است، فرم هنر خط تصویری معاصر ایران نیز در حال تحول است، من نیز در تلاش هستم این تاثیرات را بازتاب دهم.» 
این نمایشگاه که تا تاریخ ۳۰ فروردین ماه ادامه دارد، همه روزه به جز روزهای شنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۱ پذیرای بازدیدکنندگان است. 
شماره تلفن هماهنگی: ۸۸۳۱۵۰۶۱ 
 

۱۴۰۱ 
«۱۴۰۱» نام نمایشگاه گروهی است که به نمایش آثار هنرمندان مختلفی مانند محمد احصایی، پروانه اعتمادی، آیدین آغداشلو، فریده لاشایی، عباس کیارستمی و.. اختصاص دارد. این نمایشگاه که در گالری هدایت به نشانی تهران، خیابان استاد نجات‌الهی، کوچه ششم، پلاک۱۵ درحال برگزاری است، تا تاریخ ۲ اردیبهشت ماه ادامه دارد و همه روزه به جز روزهای سه شنبه از ساعت ۱۶ الی ۱۹ پذیرای بازدیدکنندگان است. 
 

چهارده هنرمند از سده چهاردهم
نمایشگاه گروهی «چهارده هنرمند از سده چهاردهم» که به نمایش آثار هنرمندان مختلفی مانند مسعود اصلانی، ایرج تهرانی، لیلا پازوکی و... اختصاص دارد، در گالری هما به نشانی تهران، خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک ۸، واحد یک درحال برگزاری است. این نمایشگاه که تا تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه ادامه دارد، همه روزه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است. 
شماره تلفن هماهنگی: ۸۸۸۶۳۵۹۷ 



گفت‌وگو با دیگری
«گفت‌وگو با دیگری» نام نمایشگاه گروهی است که به نمایش آثار هنرمندان مختلفی مانند ایمان رضایی، مهداد علیزاده، ام اسمارت و... اختصاص دارد. این نمایشگاه که در گالری اُ به نشانی تهران، خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه ی اول درحال برگزاری است، تا تاریخ ۳۰ فروردین ماه ادامه دارد و همه روزه به جز روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۱ پذیرای بازدیدکنندگان است. 
شماره تلفن هماهنگی: ۸۸۳۲۴۸۲۸ 
 

شصت روز از ۳۶۵
نمایشگاه گروهی «شصت روز از ۳۶۵» که به نمایش آثار هنرمندان مختلفی مانند عباس خنجر، فرامرز خانی، محمد صابری، مهدی راحمی و ... اختصاص دارد، در گالری ثالث به نشانی تهران، کریم خان زند بین ایرانشهر و ماهشهر شماره ١٤٨ درحال برگزاری است. این نمایشگاه همچنین تا تاریخ ۳۰ فروردین ماه ادامه دارد و همه روزه از ساعت ۱۶ الی ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان است. 
شماره تلفن هماهنگی: ٨٨٣٢٥٣٧٦ 
 

تابلو کاشی‌های دوران صفوی مدرن
«تابلو کاشی‌های دوران صفوی مدرن» نام نمایشگاه انفرادی است که در گالری خانه هنرمندان به نشانی تهران، خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی(فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر،خانه‌ی هنرمندان ایران درحال برگزاری است. این نمایشگاه که تا تاریخ ۲۹ فروردین ماه ادامه دارد، همه روزه به جز روزهای شنبه از ساعت ۱۷ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است. 
شماره تلفن هماهنگی: ۸۸۸۳۶۶۷۱
نظر شما