شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۵۸
کد خبر: ۱۲۴۰۹۹
|
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
شبکه نمایش تلویزیون در هفته پیش رو (۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت) قصد دارد مروری بر فیلم‌های «آلن دلون» از بزرگان سینمای فرانسه و جهان داشته باشد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، آلن فابین موریس مارسل دلون مشهور به آلن دلون، متولد ۱۹۳۵ در پاریس است. او در کودکی پس از جدا شدن والدینش به خانواده‌ای دیگر واگذار شد و زندگی سختی داشت. در نوجوانی به کارهای زیادی از جمله قصابی پرداخت اما در نهایت وارد ارتش شد و در آنجا مشغول به خدمت شد.

دلون پس از آن دوباره به پاریس برگشت و به کار در کافه‌ها پرداخت. در همین کافه‌ها با بازیگر فرانسوی ژان-کلود بریالی آشنا شد و به همراه او با کرایه کردن یک دست لباس راهی جشنواره فیلم کن شد. در جشنواره کن به خاطر چهره جذاب و سینمایی که داشت تبدیل به ستاره آن شب شد و پیشنهادات بسیاری از کارگردان‌های بزرگ دریافت کرد و تبدیل به یک ستاره شد.

فیلم‌های منتخب این هنرمند ضارب، عقرب، دایره سرخ، زورو، شوک، سامورایی و آفتاب سرخ از ۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت ساعت ۲۱  از شبکه نمایش پخش خواهند شد.

ساعت ۱۳

همچنین فیلم و تله فیلم‌های ایرانی شبکه نمایش که از ۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت پخش خواهد شد، عبارتند از: نازلی، خواب یک ستاره، عاشقانه‌ای برای سرباز وظیفه رحمت، کنار تو می‌خندم، خواب‌های خط خطی، ایستگاه سلام، به دنیا آمدن.

ساعت ۱۹

فیلم‌های منتخب خانوادگی که بخش ثابت ساعت ۱۹ شبکه نمایش است، در هفته پیش رو به ترتیب شامل این فیلم‌ها هستند: خانواده گرفتار، پچ آدامز، نجات خانوادگی، روزی که خواستگار آمد، مائودی، بروسلی جنگجو، پنجاه درصد زندگی.

ساعت ۲۳

فیلم‌های ساعت ۲۳ شبکه نمایش که بخش فیلم‌های جذاب است شامل این فیلم‌هاست؛ خاطرات یک قاتل، چند مرد خوب، آگاتا و حقیقت قتل، فهرست آرزوها، سکوت، تصنیف باستر اسکراگز و مانی و ندا.

یک بامداد

منتخب فیلم‌های کلاسیک این هفته شبکه نمایش نیز به ترتیب روز پخش از شنبه تا جمعه (۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت)، دور دنیا در هشتاد روز، اهانت، گوپی سرخدست، این فرار مرگبار، دایی من ژاک، برندگان و گناهکاران و مردان خشن هستند.
نظر شما