يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۲۹
کد خبر: ۱۲۴۲۴۰
|
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۲همزمان با سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران غرفه قصه گویی ویژه کودکان را برگزارمی کند.
فرشتگان قصه گو درفرهنگسرای کتاب
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری فرهنگ و هنر، سید احمد موسوی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۲ گفت : قصه گویی باعث ایجاد لحظه های ناب و تکرار نشدنی می شود که قصه گو‌ با بهره گیری از قابلیت های فردی ،تفکر، خلاقیت،زبان بدن لحن و کلام آن را در ذهن شنونده خلق می کند و یک  آفرینش هنرمندانه ای را رقم می زند.
وی در ادامه افزود:هدف از این برنامه تقویت اعتماد به نفس،تمرین مهارت صحبت کردن در جمع،استفاده از مهارت زبان بدن ( هماهنگی بین ذهن و بدن) ؛ ترویج مطالعه  در کودکان است.
وی در ادامه گفت: ما در این غرفه تصمیم گرفتیم نمونه و نشانه ای ازفرشته  را طراحی کنیم تا کودکان برای  قصه گویی خود را آزاد ورها ببینند ، تخیلی از پرواز را داشته باشند و برای همزادپنداری بیشتر با آنها عکس بگیرند و خود را فرشته تصور کنند.

در این غرفه کودک با انداختن 6 مکعب که هرکدام از 6 تصویر تشکیل شده بازی را شروع می کند ،تصاویر انتخاب شده با موضوعات خانواده ، طبیعت ومحیط زیست  ، تکنولوژی ، کتاب و کتابخوانی ، فرهنگ سلامت،  وعناصر مختلف تشکیل شده است  که در مجموع 36 تصویر می شود ، پس از انتخاب 6 تصویر آنها را در قاب داستان  قرار داده و 5 دقیقه به کودک فرصت می دهیم تا داستان کلی را در ذهن طراحی و بیان کنند و به بهترین قصه ها جوایزی اهدا می گردد .
 غرفه فرشتگان قصه گو (شماره 15) در سالن فرهنگسرای کتاب از ساعت ۱۰تا ۲۰ میزبان مخاطب خود است.
شهروندان حاضر در غرفه میتوانند فیلم های ۱دقیقه ای از قصه گویی کودکان خود را  به شماره ۰۹۹۶۱۵۲۰۶۴۶ ارسال نمایند تا در صفحه اینستاگرام فرهنگسرای عترت بارگذاری گردد.

نظر شما