يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۰۸
کد خبر: ۱۲۴۵۸۵
|
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر، در برنامه "شهری در آسمان" از رزمنده و یادگار عملیات بیت المقدس "محمود نوروزی" سه شنبه سوم خرداد ماه سال جاری از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در فرهنگسرای اخلاق تجلیل شد.
 به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای اخلاق، به مناسبت سالروز مقاومت، ایثار و پیروزی و چهل سالگی آزادسازی خرمشهر در آیینی با عنوان "شهری در آسمان" از حماسه سازی های ایثارگری رزمنده و یادگار عملیات بیت المقدس "محمود نوروزی" تجلیل شد.
 بر اساس این خبر، در ابتدای این مراسم، پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط محمد مهدی بیگی، یوسف بالو مدیر فرهنگی هنری منطقه چهارده و رئیس فرهنگسرای اخلاق ضمن خوش آمدگویی به عظمت اتفاق تاریخی سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد که ادامه دهنده راه شهدا باشیم.
 در این مراسم، گروه سرود دانش آموزی "ری نوا" به سرپرستی حمید محمدی شمیرانی ،قطعاتی از سرودهای مرتبط با دفاع مقدس را در دو مرحله اجرا کردند و احمد بابایی "شاعر آیینی"، اشعار خود را به مناسبت آزادسازی خرمشهر و دفاع مقدس قرائت کرد.
 روایتگری و خاطره گویی "سید ایمان یار احمدی" از دیگر بخش‌های این برنامه بود که وی با اشاره به وعده صدام مبنی بر حضور یک هفته‌ای در تهران، به رشادت های شهید صیاد شیرازی و شهید جهان آرا و جانفشانی های رزمندگان پرداخت که علیرغم سقوط شهر خرمشهر پس از ۳۴ روز مقاومت رزمندگان اسلام، پس از ٥٧٦ روز ،در سوم خرداد ۱۳۶۱ خرمشهر  از دست جنایتکاران بعثی عراق آزاد شد.
 به گفته وی، تجاوزگران روی دیوار شهر نوشته بودند که: "آمده ایم که بمانیم"،  ولی رزمندگان پس از آزادسازی خرمشهر نوشتند: "آمدیم نبودید".
 یار احمدی به شرایط امروز جامعه اشاره کرد و گفت: خرمشهر امروز، خرمشهر اقتصادی است و باید مواظب باشیم که ایمانمان سقوط نکند، گرچه شرایط امروز از شرایط دوران جنگ، سخت تر نیست اما اراده می خواهد. این روایتگر دفاع مقدس در ادامه سخنانش به ذکر خاطراتی از دلیرمردی های شهدای دفاع مقدس "حاج نادر ادیبی"، "سعید کربلایی"، و "نوید صفری" پرداخت.
 در بخش پایانی برنامه "شهری در آسمان"، محمود نوروزی رزمنده و یادگار عملیات بیت المقدس، ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این برنامه به سابقه حضورش در جبهه های جنگ تحمیلی پرداخت و گفت: از کلاس دوم راهنمایی در سن نوجوانی در جریانات انقلاب اسلامی قرار گرفتم و با آغاز جنگ عراق علیه ایران، علیرغم سن پایینی که داشتم از پایگاه بسیج مسجد مسلم بن عقیل (ع) به جمع رزمندگان اسلام پيوستم.
 وی افزود: بعد از اعزام به کرمانشاه با همراهی فرمانده مخابرات سپاه "حاج عباس رئیسی" در نماز مغرب به امامت شهید حسن باقری شرکت کردم و بعد از اقامه نماز جماعت،شهید باقری به تفسیر سوره والعصر پرداخت و گفت :اگر خداوند متعال فقط همین سوره را نازل می کرد و ما به آن عمل می‌کردیم در دنیا و آخرت رستگار می شدیم.
این رزمنده دفاع مقدس پس از تشریح روند اشغال خرمشهر در اوایل تجاوز صدام، به دلیرمردی های  فرماندهان جنگ و حضور نیروهای ارتش، سپاه وبسیج توانستد با برنامه ریزی دقیق، در عملیات بیت المقدس بیش از ۵ هزار کیلومتر مربع از کشور عزیزمان را آزاد کنند در حالیکه ۳۳ روز قبل از آن، عملیات فتح المبین را انجام داده بودند.
نوروزی ادامه داد: ما در مسیری قرار گرفته‌ایم که سید الشهدا برایمان ترسیم کرده است که بعد از ۱۴۰۰ سال، امام روح الله آمد و انقلابی در ایران رخ داد که ان شاالله انتهایش به مهدویت متصل می‌شود و البته بودن در این مسیر سخت نیست و باید خداوند توفیق دهد که ما جزء ۷۲ تن نمادینی باشیم که تا آخرت خواهد بود و ما با شناخت و عقلانیت ان شاالله رستگار خواهیم شد. 
وی گفت: ما باید به نمادهای دینی مثل نماز، روزه، خمس و حج محتوا بدهیم یعنی دروغ نگوییم، به دیگران احترام بگذاریم و صله رحم با جامعه خود داشته باشیم و اینها نمادهای دینداری است. 
در پایان مراسم، لوح تقدیر رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و هدیه معنوی زیارت امام رضا (ع) به همراه کارت عضویت نوه این رزمنده دفاع مقدس "سماء ایزدی" در باشگاه مخاطبان باغ کتاب تهران اهدا شد.
نظر شما