يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۴۹
کد خبر: ۱۲۴۹۰۲
|
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳
نشست «شیوایی و شیدایی» با موضوع خودشناسی از دیدگاه عرفانی، جامعه شناسی و روانشناسی روز جمعه 27 خرداد 1401 ساعت 11 در فرهنگسرای خانواده برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ این برنامه با همکاری کانون ادبی عرفانی شفق برای آشنایی با رموز خودشناسی به نقد و بررسی اشعار شاعران به منظور بالابردن سطح کیفی آثار آنها اختصاص دارد و پرستو یمینی، هایده هجرانی و روح انگیز لطیفی به سخنرانی می پردازند.
در ادامه اجرای این برنامه با حضور تعداد از شاعران مراسم شعرخوانی انجام می شود  و اجرای موسیقی سنتی از دیگر بخش‌های درنظر گرفته شده در این برنامه است.
شناخت هویت آدمی یعنی کیستی و چیستی خود از دل مشغولی‌های اصلی اندیشمندان و شاعران از گذشته تاکنون بوده است چنانچه در نگاه مولوی شناخت خود واقعی و اصیل انسان از راه تجربه‌های عادی مقدور و میسر نیست بلکه این امر تنها به نوعی تجربه عرفانی و از رهگذر شکستن چارچوب آگاهی کاذب و شاکله های مفهومی متعارف صورت می پذیرد براساس این رهیافت شناخت حقیقی خود تنها از گذر نفی خود امکان پذیر است حالتی که در آن تمایزات فاعل شناسا و متعلق شناسایی از میان برمی خیزد و اراده و شعور نفسانی و عقل انسان در وجودی برتر استحاله می یابد و از آن به خودشناسی یاد می شود.
نشست «شیوایی و شیدایی» با حضور شاعران و منتفدان ادبی به صورت ماهانه یکبار پذیرای دوستداران شعر و ادب فارسی است.
علاقه‌مندان جهت حضور در برنامه یاد شده می‌توانند به فرهنگسرای خانواده واقع در خیابان سیدجمال‌الدین اسد‌آبادی(یوسف‌آباد)، خیابان بیست و یکم، بوستان شفق مراجعه کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88554015 تماس بگیرند.
نظر شما