يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۲۵۷۷۱
|
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
در دهه اول محرم‌الحرام، پویش مردمی «همسایه» برای سومین سال متمادی پخت وتوزیع روزانه 1000 غذای گرم روزانه در بین نیازمندان شهر تهران و مراسم سخنرانی با حضور حجت الاسلام و المسلمین دارابی و با نوای حاج حسین شیرمحمدی، کربلایی حسین گرمابدری و کربلایی محمدرضا ناصری از 7 تا 16 مردادماه در فرهنگسرای اشراق برگزار خواهد شد.
برگزاری دو ویژه برنامه به مناسبت دهه اول محرمبه گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی فرهنگ وهنر،  پویش مردمی «همسایه» در سومین سال فعالیت خود و در دهه اول محرم، غذای نذری را میان همسایگان نیازمند استان تهران توزیع خواهد کرد. همچنین مراسم عزاداری دهه اول محرم الحرام با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دارابی و با نوای حاج حسین شیرمحمدی، کربلایی حسین گرمابدری و کربلایی محمدرضا ناصری از روز جمعه ۷ مردادماه به مدت ۱۰ شب از نماز مغرب در فرهنگسرای اشراق برگزار خواهد شد.
 گفتنی است،فرهنگ غذای نذری در ایام ماه محرم از دیرباز میان ایرانیان رایج بوده است
 پویش مردمی همسایه پس از شیوع ویروس کرونا و اوج‌گیری شرایط بد اقتصادی، گروهی از جوانان شمال شرق تهران بر آن شدند تا با جمع‌آوری کمک‌های مردمی و هزینه‌کرد هدفمند آن، گام‌هایی در جهت رفع محرومیت و کمک به اقشار نیازمند استان تهران بردارند و بدین ترتیب پویش مردمی «همسایه» شکل گرفت. گام اول فعالیت‌های پویش مردمی «همسایه» با شناسایی دقیق نیازمندان آغاز شد و برای کمک‌رسانی‌ها براساس حدیث حضرت زهرا (س) که می‌فرمایند: «الجار ثم الدار»، شعار برنامه‌های کمک‌رسانی «اول همسایه بعد خودت» مدنظر قرار گرفته و برای طبخ غذای گرم برای نیازمندان برنامه‌ریزی صورت گرفت.
لازم به ذکر است، خانواده‌های نیازمند مناطق مختلف تهران از قبل شناسایی شده و هر شب1000 پرس غذای گرم تحویل این خانواده‌ها خواهد شد. تهیه و توزیع این غذاها نیز با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی صورت خواهد گرفت.
علاقه  مندان جهت شرکت در مراسم عزاداری از نماز مغرب جمعه  7 تا 16 مرداد به فرهنگسرای اشراق واقع در تهران پارس انتهای خیابان جشنواره، روبه روی مترو مراجعه کنند ویا با شماره تلفن 77354735  تماس بگیرید.

نظر شما