يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۱۷
کد خبر: ۱۲۶۳۳۰
|
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
کتاب «دارد هوای تازه می‌آید» با تصویرگری رنگارنگ و زیبا، کودکان را به کتاب‌خوانی یا گوش دادن به کتاب تشویق می‌کند.
«دارد هوای تازه می‌آید» برای کتاب‌خوانی کودکانبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، شیرین، مثل نور، عطر گل، هوای تازه، یک قطره، دست‌های زیبا، سیاره‌ تنها، لبخند آب و کمک کردن قشنگ است، عنوان‌ اشعار کتاب دارد هوای تازه می‌آید است. تصویرگری جذاب و رنگارنگ این کتاب کودکان را علاقه مند به خواندن می کند.

کتاب دارد هوای تازه می‌آید، مخصوص گروه سنی نونهال یعنی بزرگ‌تر از ۹ سال است.

ایرنا افزود: کتاب دارد هوای تازه می‌آید سروده محمود پوروهاب و با تصویرگری ایلگار رحیمی توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

درباره شاعر

محمود پوروهاب، شاعر و نویسنده کودک و نوجوان، در سال ۱۳۴۰، در شهرستان رودسر به دنیا آمد. بعد از تحصیلات ابتدایی و متوسطه، در سال ۱۳۶۳ به قم رفت. دو سال در حوزه‌های دینی مشغول تحصیل بود. از سال ۱۳۶۹، وارد عرصه ادبیات کودک و نوجوان شد و به طور حرفه‌ای کارش را ادامه داد. پوروهاب با بیشتر نشریات کودک و نوجوان همکاری داشته و دارد و تاکنون ۶۰ کتاب در زمینه داستان‌های مذهبی، شعر، زندگی‌نامه و تحقیق از او منتشر شده و مقاله‌های بسیاری درباره شعر و نقد ادبی نوشته‌است.

همچنین آثار فراوانی از او در جشنواره‌های گوناگون کشوری برگزیده شده‌است. پوروهاب به عنوان داور ادبیات کودک و نوجوان، در جشنواره‌های گوناگون حضور داشته و همچنین سال‌ها دبیر جشنواره کتاب سلام بوده‌است. به دلیل فعالیت‌های هنری و جوایزی که به دست آورده، از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و علوم، مدرک کارشناسی ارشد در زمینه ادبیات داستانی را دریافت کرده‌است. چند شعر او در کتاب‌های درسی کودکان آمده‌است.

یک شعر از کتاب

دست‌های زیبا

یک نهال، آوردم

یک نهال آلوچه

کاشتم خودم تنها

توی باغک کوچه

کوچه شاد شد انگار

در نگاه من خندید

چکه‌چکه باران هم

چهره مرا بوسید

کوچه‌ها چه خوشبختند

تا درخت و گل دارند

دست‌ها چه زیبایند

تا درخت می‌کارند
نظر شما