شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۱۰
کد خبر: ۱۲۶۶۶۲
|
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳
نمایشگاه گروهی «شهر خیال» آثار نقاشی کودک و نوجوان روز پنجشنبه 17 شهریورماه 1401 ساعت 16 در نگارخانه شفق برپا می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ در این نمایشگاه آثار هنرمندان کودک و نوجوان از جمله آدرینا مهربانی، آوا بیات، پارسا زاهدی، راستین خدادادی، رایان رشیدی، رامبد شهریارپور، روشنا ابراهیمی، سانیل رحیمیان، صبا جعفری سپهر، فربد سمیعی، مایا گودرزی، مهتا ابراهیمی و نیکی پاک‌منش به نمایش گذاشته می‌شود.

نمایشگاه«شهر خیال» براساس خلاقیت ذهنی و ایجاد فضای کاملا شخصی در هنر می‌باشد که به واسطه این هنرمندان کوچک و نوجوان صورت گرفته است.

هنرمندان کودک و نوجوان زیر نظر مدرس «زویا قلی‌زاده» پرورش یافته‌اند و آثار این نمایشگاه به کوشش «بهارک پناهی» گردآوری شده است و در طول دوره آموزش هنرجویان با تکنیک و ابزارهای متفاوت در قالب خلاقیت شخصی تجربه کرده‌اند و با اعتقاد بر این که آموزش کودکان و نوجوانان نباید بصورت کلیشه‌ای باشد و بطور غیرمستقیم با گفتگو، شنیدن و لمس کردن اشیاء و دیدن در طبیعت و در کارگاه آموزشی همراه با موسیقی و شعرخوانی با موضوع‌های متفاوت هدایت شده‌اند.

یکی از شاخصه‌های این دوره ترکیب رنگی است که کودکان و حتی نوجوانان به تنهایی آن را ایجاد کرده‌اند و شناخت رنگ و رعایت ترکیب‌بندی رنگی را کاملا بطور غیرمستقیم پیش برده‌اند در بین این هنرمندان کوچک «راستین خدادادی» رتبه اول طراحی "ماشین‌های آینده BMW" و «پارسا زاهدی» رتبه برتر تصویر سازی را دارد؛ همچنین اکثر هنرجویان با موسیقی آشنایی دارند از جمله «سانیل رحیمیان» بطور حرفه‌ای قانون می‌نوازد، «رامبد شهریارپور» نیز ارف را به خوبی اجرا می‌کند و «صبا جعفری سپهر» پیانو می‌نوازد.

علاقه مندان برای بازید از نمایشگاه «شهر خیال» می‌توانند تا 25 شهریور از ساعت 9 تا 18 به نگارخانه شفق به نشانی خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی(یوسف‌آباد)، خیابان بیست‌ویکم، بوستان شفق، فرهنگسرای خانواده مراجعه کنند.

نظر شما