يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۴۸
کد خبر: ۱۲۸۴۱۹
|
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
هوش مصنوعی از حوزه‌هایی است که ارتباط آن با علم ِارتباطات اخیرا از سوی پژوهشگران مورد توجه قرار گرفته است. با توجه به اهمیت ارتباط میان هوش مصنوعی و روزنامه‌نگاری پانزدهمین همایش روابط عمومی الکترونیک با موضوع «هوش مصنوعی، انسان و روابط عمومی فراگیر» برگزار خواهد شد.
پانزدهمین همایش روابط عمومی الکترونیک با موضوع «هوش مصنوعی، انسان و روابط عمومی فراگیر» برگزار می شودبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، هوش مصنوعی ادامه‌ ظرفیت‌های فراگیر انسانی است که تلاش می‌کند خود را به قابلیت‌های فکری و منطقی انسان نزدیک کند و علاوه بر توانایی بالقوه انسانی با ضریب هوشی برتر، امکان تراکم دانشی، داده‌ای و عملیاتی هوشمند، اتوماتیک و الگوریتمی را فراهم آورد.

فضای رسانه‌ای و روابط عمومی مبتنی بر هوش مصنوعی، قلمرو جدیدی از امکان ارتباطی و افزایش ارزش سرمایه اجتماعی و اقتصادی را به دنبال خواهد داشت و به همین دلیل اخیرا از سوی پژوهشگران و جامعه رسانه‌ای مورد توجه قرار گرفته است.

ایسنا افزود: در همین راستا «پانزدهمین همایش روابط عمومی الکترونیک» با همکاری وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای ارتباطی و رسانه‌ای کشور برگزار خواهد شد و استادان، دانشجویان و فعالان حوزه‌های ارتباطات، روابط‌عمومی، جامعه اطلاعاتی و هوش مصنوعی که تمایل دارند در این همایش به ارائه مقاله بپردازند، می‌توانند تا تاریخ ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۱ آثار خود را به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

بهروز تقی‌پور، دبیر پانزدهمین دوره این همایش که به تازگی از رونمایی پوسترِ این همایش خبر داده، درباره‌ی اهمیت هوش مصنوعی گفته است: «امروزه چه از آن آگاه باشیم و چه نباشیم، هوش مصنوعی به بخشی جدا نشدنی از زندگی ما تبدیل شده است. با هر بار در دست گرفتن گوشی همراه، روشن کردن کامپیوتر، دسترسی یه یک ابزار الکترونیکی یا اتصال به اینترنت و جست‌وجویی ساده در گوگل، استفاده از یک شبکه مجازی، دیدن تبلیغ و آگهی یک محصول، خواندن خبر، استفاده از نقشه‌های آنلاین، رزرو بلیت و... هوش مصنوعی در پس زمینه همه آن‌ها پنهان شده است.»

او با تاکید بر اهمیت آگاهی‌بخشی و آموزش فعالان حوزه‌های ارتباطات و روابط‌عمومی در حوزه هوش مصنوعی، گفت: «بنا بر گستردگی و حضور این تکنولوژی در تمام ابعاد زندگی انسان و لزوم بهره‌مندی از ویژگی‌های آن در حوزه‌های ارتباطات، روابط‌عمومی و رسانه موضوع اصلی همایش «هوش مصنوعی، انسان طبیعی و روابط‌عمومی فراگیر» انتخاب شد. این رویداد در تاریخ یکم بهمن‌ماه با همراهی جمعی از استادان، مدیران و کارشناسان حوزه‌های ارتباطات و روابط‌عمومی و همچنین فعالان حوزه هوش مصنوعی برگزار خواهد شد.»

تقی‌پور در ادامه به طراحی پوستر این دوره همایش اشاره کرد و گفت: «در طراحی پوستر پانزدهمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک سعی شد با وجود پیچیدگی‌ها و انتزاعی بودن موضوعِ این همایش، ضمن استفاده از المان‌ و آیکون‌های هوش‌مصنوعی، تصویری ساده در عین حال مفهومی ارائه شود. طراحی این پوستر را جلیل نوربخش برعهده داشته است.»
نظر شما