شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۲۰
کد خبر: ۱۲۸۵۲۸
|
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
نشست" دوستی با کتاب"روز دوشنبه14 آذر، با حضور صغری دلداده بارانی ساعت 9 در کتابخانه فرهنگسرای اشراق برگزار می شود
دوستی با کتاب در فرهنگسرای اشراقبه گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی فرهنگ وهنر، نشست دوستی با کتاب با هدف ترویج فرهنگ مطالعه وکتابخوانی و آشنایی افراد با کتابها با نویسندگان برگزار می شود،  این  برنامه به صورت نشست بلندخوانی،روانخوانی و روخوانی «کتاب 365 روز  در صبحت قرآن»  با حضورصغری دلداده بارانی برگزارمی شود.
«کتاب 365 روز در صبحت قرآن» نوشته حسین الهی قمشی، در قطع رقعی که توسط انتشارات سخن به چاپ رسیده است.
365کتاب روز در صحبت قرآن نوشته حسین محی‌الدین الهی قمشه‌ای کتاب چهارم از مجموعه کتاب‌های جوانان و فرهنگ جهانی است. این مجموعه با هدف شناساندن فرهنگ و ادبیات به جوانان تدوین شده است.

در این کتاب ۳۶۵ قطعه کوتاه و بلند از قرآن برای آشنایی جوانان با تعلیمات فراگیر قرآن انتخاب شده و کوشش شده که، این گنجینه تصویری از ابعاد گوناگون کلام آسمانی برای مخاطب ترسیم کند.
این کتاب، تفسیر در معنی اصطلاحی کلمه مانند تفاسیری چون کشاف و مجمع البیان و امثال آن نیست، بلکه بیشتر انعکاسی از کتاب وحی در ادب عرفانی فارسی و اسلامی است و نگاهی دارد به قرآن از دیدگاه ادبی، زیباشناسی و اخلاقی، اجتماعی و عرفانی است.

حسین الهی قمشه ای به  تاليف و ترجمه در زمينه عرفان و ادبيات و زيبايي شناسي مشغول بوده  قريب یه  يك سال نيز رياست كتابخانه ملي ايران را عهده دار بود. از آثار قلمي او: گزيده فيه مافيه (مقالات مولانا) در معرفي جلال الدين بلخي و شرح مقالات او، گزيده منطق الطير در معرفي عطار و هفت شهر عشق او، شرح گلشن راز شيخ محمود شبستري، كتاب مقالات، ترجمه گزيده اي از سخنان شکسپیر، بررسي آثار ترجمه شده اسلامي به زبان انگليسي، ترجمه كتاب پیامبر اثر خليل جبران، تصحيح ديوان حافظ، مجموعه اي از ترجمه ها، مقالات و مقدمه ها در شماره هاي مختلف كتاب كيميا، ۳۶۵ روز با سعدي، ۳۶۵ روز با ادبيات انگليسي (در قلمرو زرين)، ۳۶۵ روز با مولانا، ۳۶۵ روز با قرآن، ۳۶۵ روز در صحبت شاعران پارسی گو (گنجينه آشنا) ۳۶۵ روز در صحبت حافظ ، رباعيات حكيم عمر خيام (ويرايش و پیشگفتار)، ترجمه دعاي كميل، ترجمه کتاب آن خردمند ديگر اثر هنري ون دايك، زيرکي هاي ملانصرالدين (مقدمه و توضيحات) و نیز متون عرفانی به زبان فارسی را مي توان نام برد. مجموعه اي از سخنراني هاي ايشان كه به زبان های فارسي و انگليسي در سازمان ها و دانشگاه هاي داخل و خارج كشور ايراد شده به صورت نوارهاي صوتي و تصويري در زمينه هاي عرفان، ادبيات و هنر توسط موسسه فرهنگی هنری دکتر الهی قمشه ای به علاقمندان عرضه شده
علاقه مندان جهت شرکت در نشست دوستی با کتاب می توانند روز دوشنبه14 آذر ماه، ساعت 9 به کتابخانه اشراق واقع در فلکه دوم انتهای خیابان جشنواره ، خیابان نقدی کتابخانه اشراق مراجعه کنند و یا جهت اطلاعات بیشتر 7735922 تماس حاصل فرمائید.
نظر شما