شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۰۸
کد خبر: ۱۲۸۷۷۳
|
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
باحضور معاون هنری حوزه هنری، نمایشگاه «توحید» که شامل آثار نگارگری حسین آقامیری است در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح شد.
نمایشگاه «توحید» در قاب نگارگری افتتاح شدبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، نمایشگاه «توحید» که شامل ۳۰ اثر از حسین آقامیری هنرمند نام آشنا و حاصل ۲۸ سال فعالیت هنری اوست، دوشنبه ۲۱ آذر با حضور علی فروزانفر، معاون هنری حوزه هنری و جمعی از هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی در گالری ابوالفضل عالی افتتاح شد. عمده آثار نمایشگاه توحید، تابلوهای نگارگری است که آقامیری طی سال‌ها فعالیت از تفسیر آیات قرآنی خلق کرده است.

خبرگزاری مهر افزود: در آئین افتتاحیه این نمایشگاه، علی فروزانفر، هنر نگارگری را یکی از اصیل‌ترین هنرهای ایرانی معرفی کرد و ایرانی‌ترین هنر تجسمی که امروز با آن مواجه هستیم را نگارگری دانست.

وی اظهار کرد: در نمایشگاه «توحید» مجموعه‌ای که از آثار امیرحسین آقامیری به نمایش در آمده که تلفیقی از آثار قرآنی این هنرمند است.

معاون هنری حوزه هنری گفت: آقامیری تاویل‌ها یا اقتباس‌هایی از آیه‌ها و سوره‌های قرآنی یا مفاهیم و داستان‌ها را به تصویر کشیده و آنها را تبدیل به اثر هنری کرده است. این شکل از اثر هنری و هنر بصری که در نمایشگاه «توحید» با آن روبه‌رو هستیم جای توجه و تشکر دارد.

نمایشگاه توحید به مدت ۱۰ روز از ساعت ۹ تا ۱۸ میزبان بازدیدکنندگان در گالری ابوالفضل عالی واقع در حوزه هنری است.
نظر شما