يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۵۱
کد خبر: ۱۲۹۰۴۴
|
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
براساس انتشار فراخوان جایزه البرز ۱۴۰۲ در بخش نخبگان و با توجه به مصوبه هیئت امنای بنیاد فرهنگی البرز، تعداد برگزیدگان و میزان جایزه شصت و یکمین سال جایزه البرز اعلام شد.
تعداد برگزیدگان و میزان جایزه البرز ۱۴۰۲ در بخش نخبگان اعلام شدبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، جایزه البرز ۱۴۰۲ در بخش نخبگان، به مناسبت شصت و یکمین سال تأسیس بنیاد فرهنگی البرز، به ۶۱ نفر از نخبگان کشور شامل ۴۰ نفر در بخش دانشجویان به تفکیک ۱۰ نفر در بخش دانشجویان پزشکی و ۳۰ نفر در بخش دانشجویان غیرپزشکی، هفت نفر در بخش طلاب حوزه‌های علمیه، ۹ نفر در بخش فناوران و پنج نفر در بخش دانشمندان اعطا می‌شود.

ایرنا افزود: رقم نقدی جایزه البرز ۱۴۰۲ در بخش دانشجویان و حوزویان برتر هر نفر ۷۵ میلیون تومان و در بخش فناوران برتر هر نفر ۱۱۰ میلیون تومان است که همراه با لوح تکریم و تندیس البرز به آنها اعطا می‌شود.

در بخش دانشمندان برتر نیز جایزه نقدی هر نفر ۳۳۰ میلیون تومان است که همراه با لوح تکریم و نشان البرز به ایشان تقدیم می شود.

با توجه به مهلت یک ماهه ثبت‌نام در این رقابت علمی و سراسری که از نیمه آذر امسال آغاز شده است و با توجه به لزوم پالایش مستندات دریافتی و راستی آزمایی آنها از طریق استعلام از مراجع ذیربط و انجام داوری، مشابه سنوات گذشته، این زمان به هیچ عنوان تمدید نشده و رأس تاریخ ۱۵/۱۰/۱۴۰۱، سایت ثبت‌نام بسته خواهد شد؛ لذا داوطلبان واجد شرایط، در ثبت‌نام خود تسریع نمایند.

آیین اعطای شصت و یکمین سال جایزه البرز موسوم به نوبل ایرانی در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای اطلاع از آخرین اخبار و اطلاعات این رویداد علمی، می‌توانند به سایت جایزه البرز به نشانی alborzprize.ir (بخش جایزه نخبگان) مراجعه کنند.

بنیاد فرهنگی البرز سال ۱۳۴۲ تأسیس شده است. هدف از تاسیس این بنیاد کمک به اشاعه فرهنگ کشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی و تشویق دانشجویان و دانش‌آموزان برگزیده و نوباوگان و نوجوانان با استعداد ایرانی است. این امر از طریق اعطای «جایزه بنیاد البرز» و به صورت مستمر و سالانه انجام می‌گیرد.

بنیاد فرهنگی البرز به همت مرحوم حسینعلی البرز، تأسیس و وقف شد. این بنیاد طی بیش از نیم قرن، چندین هزار نفر از نخبگان برتر علمی کشور را مورد حمایت و تشویق قرار داده است. تعدادی از آنان، هم‌اکنون نیز دارای مسئولیت‌هایی در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی و اجرایی هستند. فعالیت حمایتی و تشویقی بنیاد فرهنگی البرز طی سال‌های اخیر در قالب همایش‌های ملی و استانی با حضور مقامات علمی و مسئولان کشوری محقق شده است.
نظر شما