يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۴۵
کد خبر: ۱۲۹۰۷۱
|
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵
طی مراسمی با حضور شاعران آیینی و مسوولان فرهنگی
طی مراسمی با حضور جمعی از شاعران آیینی و مسوولان فرهنگی، برگزیدگان نخستین سوگواره سراسری شعر اربعین با عنوان "عمود18" معرفی و تجلیل شدند.

برگزیدگان سوگواره ادبی عمود 18 معرفی و تقدیر شدندبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، در این مراسم که عصر یک‌شنبه چهارم دی‌ماه در سالن شهید مختارسلیمانی منطقه18 برگزار شد ضمن شعرخوانی شاعران درسوگ حضرت فاطمه(س) و سیدالشهدا(ع)، نفرات منتخب سوگواره مورد تقدیر قرار گرفتند.

قرائت مجلسی قرآن کریم، پخش نماهنگ و تیزر ویژه سوگواره، قرائت زیارت خاصه امام رضا(ع) همراه با اهتزاز پرچم متبرک ثامن‌الائمه توسط خادمین رضوی، از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

در این مراسم با حضور محمد جواد خسروی شهردار و یوسف مقدمی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 18، مهدی تقی نژاد مدیر فرهنگی هنری منطقه، روحانیون و خانواده شهدای مدافع حرم، با اهدای لوح، تندیس و جوایزی از برگزیدگان تجلیل شد.

کوروس احمدی شاعر و پژوهشگر ادبی، عبدالرضا نورپور شاعر و نویسنده، احد لیلابی شاعر آیینی و مهدی تقی نژاد شاعر و نویسنده، ارزیابی آثار و داوری این سوگواره را برعهده داشتند.

احد لیلابی دبیر نخستین سوگواره عمود هجده با ارایه گزارش هیات داوران، نتایج سوگواره را به شرح زیر اعلام کرد:

آثار ارسال شده در دو بخش فارسی و ترکی بیش از ۵۰۰ اثر از سوی ۲۷۰ شاعر بود که پس از داوری، ۱۷۰ شعر قابل قبول و ۷۰ شعر در حد متوسط داوری و در نهایت ۷ اثر در دوبخش برگزیده شد که ۵ اثر در بخش فارسی شامل نفرات اول تا چهارم و دو اثر در بخش زبان ترکی و آذری به عنوان نفرات دوم و سوم برگزیده شدند. لازم به ذکر است در بخش ترکی و آذری با نظر هئیت داوران نفر اول انتخاب نشد و نفر دوم و سوم را داوران سوگواره انتخاب کردند. هیئت داوران ضمن احترام به تمام شاعران شرکت‌کننده در سوگواره و سپاس فراوان از برگزارکنندگان، برگزیدگان را به این ترتیب انتخاب کرد: در بخش فارسی کلاسیک نفر اول خانم راضیه مظفری از شهر مقدس قم، نفر دوم خدابخش صفادل از شهر نیشابور، نفر سوم عباس همتی از شهر قزوین، نفرات چهارم عاطفه جوشقانیان از شهر قم، و محمد قلی میاب از شهر تهران. در بخش شعر ترکی و آذری نفر دوم نادر بشارتی از شهر مراغه و نفر سوم ناصر دوستی از شهر زنجان.

شایان ذکر است سوگواره ادبی "عمود18" همزمان با اربعین امسال در منطقه 18 آغاز به کار کرد و به همت معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه با همکاری فرهنگسرای خاتم(ص) و با مشارکت آموزش و پرورش منطقه و ناحیه مقاومت بسیج مسلم بن عقیل، برگزار شد.

برگزیدگان سوگواره ادبی عمود 18 معرفی و تقدیر شدند

برگزیدگان سوگواره ادبی عمود 18 معرفی و تقدیر شدند

برگزیدگان سوگواره ادبی عمود 18 معرفی و تقدیر شدند

نظر شما