سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۲۷
کد خبر: ۱۲۹۵۳۳
|
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
اکران فرهنگی به پاسداشت یاد و خاطره شهدای دانش هسته‌ای کشور؛ مصطفی احمدی روشن و مسعود علی‌محمدی به همت سازمان زیباسازی شهر تهران در پایتخت انجام شد.
اکران فرهنگی به یاد شهدای دانش هسته‌ای در تهرانبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، همزمان با ۲۱ و ۲۲ دی سالروز شهادت دانشمندان هسته‌ای کشور شهیدان مصطفی احمدی روشن و مسعود علی‌محمدی، اکران فرهنگی به پاسداشت یاد و خاطره مردان علم و دانش ایران از سوی سازمان زیباسازی شهرتهران انجام شد.

شهیدمصطفی احمدی روشن که ۲۱ سال ۱۳۹۰ به شهادت رسید، هنگام شهادت، معاون بازرگانی سایت نطنز بود. به گفته دوستان وی، مصطفی شخصی شوخ و باصفا، ولایتمدار و در مدیریت، جدی و قاطع بوده است. این شهید بزرگوار از شاگردان آیت‌الله خوشوقت، استاد اخلاق تهران نیز بوده است. ترور وی در سالگرد ترور دیگر استاد فیزیک ایران، شهید مسعود علی محمدی ۲۱ دی سال ۱۳۹۰ صورت گرفت.

شهیدمسعود علیمحمدی که ۲۲ دی سال ۱۳۸۸ به شهادت رسید استاد دانشگاه تهران بود. او از نخستین دانشجویان دوره دکترای فیزیک در ایران بود و نخستین شخصی بود که در ایران، موفق به دریافت درجه دکتری در فیزیک هسته‌ای شد. شهید علی محمدی همچنین از نخستین دانشجویان دوره پسادکترا در پژوهشگاه دانش‌های بنیادی بود. تخصص اصلی وی، ذرات بنیادی، انرژی‌های بالا و کیهان‌شناسی بوده است.

همچنین همزمان با ۱۹ دی سالروز شهادت سرلشکر پاسدار شهید حاج احمد کاظمی در سال ۱۳۸۴، اکران فرهنگی توسط سازمان زیباسازی شهر تهران انجام شد.
شهید کاظمی، فرماندهی نیروی زمینی سپاه بود که ۲۹ مرداد ۱۳۸۴ از سوی رهبر معظم انقلاب، فرماندهی کل قوا به وی تنفیض شد. او یار صادق و راستین سرداران شهید باکری، زین‌الدین، خرازی، همت، بقایی و... بود و تمام وجود خود را وقف حضور در جبهه‌های نبرد کرده بود و یکی از برجسته‌ترین و مقتدرترین فرماندهان دفاع مقدس محسوب می‌شود.


نظر شما