شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۰۹
کد خبر: ۱۲۹۵۵۷
|
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹
فرهنگسرای امید به مناسبت ولادت حضرت زهرا و روز مادر برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده است.
برپایی جشن‌های «به نام مادر» و «آوای مادری» در فرهنگسرای امید
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، به مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و روز مادر، برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده است. در زیر گزارشی از این برنامه‌ها ارائه می‌شود: 
معرفی 7 بانوی موفق کشور در «من یک مادرم»
همزمان با فرا رسیدن ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، ویژه برنامه مجازی "من یک مادرم" با هدف معرفی بانوان قهرمان ایران به همت فرهنگسرای امید تولید شده و منتشر خواهد شد. 
بانوان منتخب در این برنامه، مادران فداکار و دلسوزی‌اند که توانسته‌اند علاوه بر حضور موفق در عرصه‌های مختلف اجتماعی، در سمت مادر و همسر نیز به بهترین شکل ایفای نقش کنند.
برای تولید این محصول مجازی، فهرستی از مادران موفق در عرصه‌های مختلف شغلی، اجتماعی، ورزشی، فرهنگی و ... تهیه شده و گزارشی از زندگی و فعالیت‌های آنان تهیه می‌شود. این گزارش‌های تصویری در قالب یک مستند کوتاه از زندگی آنان همزمان با روز مادر منتشر می‌شود. 
فاطمه پالوی، مادر حمید حق‌شناس جانباز سرافراز کشورمان، صدیقه سالاریان، مادر شهید احمدی روشن، فروغ موسوی بانوی ورزشکار، ملیحه انیس‌الدوله کارآفرین برتر شرق تهران، منصوره جوانمرد، بانوی آتش نشان، کبری غلامشاهی و نسرین شکرایی از جمله بانوان موفق کشورمان هستند که در این برنامه حضور پیدا کردند. 
براساس این گزارش، برنامه "من یک مادرم" در 7 قسمت تهیه شده و از روز ولادت باسعادت دخت نبی اکرم (ص) به مدت 7 روز در صفحات مجازی و شبکه‌های اجتماعی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 13 منتشر خواهد شد.
برپایی جشن «به نام مادر» در سطح منطقه 13
همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ویژه‌برنامه «به نام مادر» را با دو رویکرد محتوایی تکریم مقام شامخ زن و روز مادر و ایجاد فضای نشاط اجتماعی برگزار می‌کند.
مدیریت فرهنگی هنری منطقه 13 با برپایی ایستگاه‌هایی در برگزاری این جشن مشارکت داشته و خدماتی را به شهروندان ارائه می‌دهد. 
در ایستگاه فرهنگسرای امید، علاوه بر پذیرایی از شهروندان، با مشارکت کانون‌ها و گروه‌های مردمی، هدایای خریداری شده برای مادران توسط مردم، کادو پیچ شده و به همراه شاخه‌ای گل و کارت تبریک به مخاطبان تحویل می‌شود. 
علاوه براین، گروه‌های سرود منتخب نوجوانان نیز به اجرای برنامه می‌پردازند.
برگزاری جشن «آوای مادری» ویژه بانوان
برنامه دیگر فرهنگسرای امید به مناسبت روز مادر و ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها، جشن «آوای مادری» است. این جشن به همت کانون آواهای ماندگار فرهنگسرای امید و ویژه بانوان محترم تدارک دیده شده است. 
شعرخوانی در وصف حضرت زهرا (س) و مقام والای مادری، دف نوازی، جمع‌خوانی اعضا و اهدا هدیه‌ای به رسم یادبود از جمله بخش‌های این مراسم است. 
هم‌چنین فرهنگسرای امید به مناسبت میلاد فرخنده حضرت زهرا(س) و روز مادر، مراسم جشنی «مهمان مادر» را نیز برگزار می‌کند. 
این ویژه برنامه با هدف معرفی حضرت زهرا (س) به نسل جوان و بیان ویژگی‌های ایشان به عنوان الگوی ناب اسلامی از زن و مادر، برگزار شده و تلاش دارد گامی در راستای ترویج و گسترش ارزش‌های مادری بردارد. 
اجرای گروه کُر «آوای ماندگار» و اجرای ترانه‌هایی با مضمون مادری یکی از بخش‌های اصلی این مراسم است. 
براساس این گزارش، «مهمان مادر» در قالب یک جشن ویژه و مخصوص عموم شهروندان در فرهنگسرای امید برگزار می‌شود. 
پادکست «مادر نیکی‌ها» منتشر می‌شود
همزمان با ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها و روز مادر، فرهنگسرای امید پادکست «مادر نیکی‌ها» را در فضای مجازی منتشر کرد. 
این پادکست به منظور گسترش و تعمیق شناخت شهروندان از الگوهای دینی بوده و در آن برکات وجودی بانوی عصمت و طهارت برای عموم مخاطبان معرفی شده است. 
انتهای پیام/
نظر شما