يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۰۶
کد خبر: ۱۳۰۶۲۷
|
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران از امکان افزایش مسیرهای گردشگری کوهستان شهر تهران به ۱۰ مسیر در سال آینده خبر داد.
امکان افزایش مسیرهای گردشگری کوهستان پایتخت به ۱۰ مسیربه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،امیر قاسمی  با اشاره به برگزاری نشست تخصصی با کانون های گردشگری پهنه غرب گفت: این نشست با حضور دست اندرکاران کانون های گردشگری مناطق ۵،۹،۲۱ و ۲۲ برگزار شد که خوشبختانه این نشست بازتاب خوبی را در بین اعضای شورای شهر تهران به ویژه کمیته گردشگری شورای شهر تهران به همراه داشت.

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده در این جلسه افزود: نخستین مساله ای که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت، سامانه گردشگری تهران یا همان (visit.thehran.ir) بود. این سامانه متعلق به تمامی کانون های گردشگری محلات شهر تهران است و این کانون ها از طریق مناطق می توانند خبرهای خود را در سایت قرار دهند.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران ادامه داد: متاسفانه یک نگاه اشتباهی که در برخی از مناطق شهرداری وجود دارد، این است که آنها موضوع گردشگری را تنها در برگزاری تور می بینند، در حالی که ماموریت اصلی شهرداری تهران در این بخش موضوعات متنوعی را به همراه دارد.

وی بیان کرد: برگزاری انواع تورهای گردشگری، برگزاری نشست های تخصصی گردشگری، جشنواره های موضوعی، موضوعات مرتبط با صنایع دستی، مسابقه، انتشار پادکست، بروشور و کتاب، پیگیری ثبت آثار ملموس و ناملموس محلات و تسهیلگری در موضوع سرمایه گذاری در حوزه گردشگری شهر تهران از جمله مسائلی است که باید به آن پرداخته شود.

قاسمی با بیان اینکه موضوع اقتصاد گردشگری نیز یکی از مباحث مهمی بود که در این نشست مطرح شد، یادآور شد: درباره موضوع اقتصاد گردشگری بحث این بود که از چه راهکاری می توان بدون نیاز به کمک های دولتی در محلات اقتصاد گردشگری را رونق داد؟

وی تاکید کرد: کمکی که ستاد می تواند در این بخش به محلات شهر تهران داشته باشد این است که به صورت کلان با مجموعه های مختلف وارد مذاکره شویم و تخفیفاتی را از مجموعه ها بگیریم؛ به عنوان مثال با انجمن شهربازی داران، مجموعه توچال، برج آزادی و تمام مجموعه ها وارد مذاکره شدیم و حتی از محلات خواستیم که اگر در این زمینه پیشنهادی دارند، به مناطق معرفی کنند تا این مساله پیگیری شود.

رئیس ستاد گردشگری شهر تهران در ادامه گفت: راه اندازی خانه گردشگری در محله های شهر تهران مساله دیگری بود که در این جلسه به آن پرداخته شد. در واقع خانه گردشگری باید به آخرین لایه خدمات رسانی شهرداری تهران متصل و تبدیل به پاتوقی شود که تمام موضوعات مربوط به گردشگری در این خانه مصوب شود.

وی همچنین با اشاره به مصوبه شورای شهر به تاریخ ۱۸ بهمن سال جاری درباره قیمت گذاری بلیت موزه ها، باغ موزه ها و خانه موزه های تحت نظر شهرداری تهران افزود: بر اساس این مصوبه هر زمان وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری موزه ها را رایگان اعلام کند، به همان شکل نیز موزه ها، خانه موزه و باغ موزه های زیر نظر شهرداری تهران نیز رایگان به شهروندان خدمات ارائه می دهد.

قاسمی ادامه داد: همچنین اولویت بندی اماکن گردشگری واقع در مناطق شهر تهران با همکاری کانون های معلولان یک ضرورت است تا بعد از تهیه گزارشی در این رابطه از طریق سازمان های ذیربط اقدام به مناسب سازی این مجموعه ها جهت استفاده افراد معلول شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه تنها ۴ مسیر مصوب در حوزه گردشگری کوهستان در شهر تهران و در منطقه یک قرار دارد، قرار شد تا با همکاری سازمان ورزش تمامی مسیرها در این زمینه شناسایی شود تا در سال آینده تعداد این مسیرها به ۱۰ مسیر برسد.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در انتها یادآور شد: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز مکاتبه ای با تمام قسمت های شهرداری تهران انجام داده تا موضوعات گردشگری صرفا از حوزه ستاد گردشگری دنبال شود.
نظر شما