يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۲۴
کد خبر: ۱۳۰۷۳۹
|
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
نگارخانه آبی فرهنگسرای امید همزمان با فرارسیدن سال نو و به منظور گسترش فرهنگ احسان و نیکوکاری و مهربانی جشنواره تخم مرغ رنگی با عنوان "بهار پروانه ها" را برگزار می نماید .
استقبال از بهار پروانه ها با جشنواره تخم مرغ رنگیبه گزارش روابط عمومی فرهنگسرای امید ،در این جشنواره کودکان و نوجوانان در نگارخانه آبی که روز جمعه ساعت 14 تا 18 برگزار می شود با هدف خلق آثار هنری و ایجاد شور و نشاط به نفع کودکان بیماران پروانه ای اقدام به رنگ کردن تخم مرغ های نوروز می کنند.
در باور عمومی مردم تخم مرغ سمبل تولد و شروع زندگی جدید است و تخم مرغ‌های رنگی نشان از باروری و رشد خوبی‌هاست و برگزاری چنین جشنواره‌هایی عاملی برای پاسداشت سنت‌های بومی و قدیمی است. با برگزاری این جشنواره می‌توان به شکل‌گیری پیوند فرهنگ‌ها و نسل‌های مختلف در عصر کنونی امیدوار بود و علاوه بر این می‌تواند به ایجاد شادابی و نشاط در جامعه نیز کمک کند.
سنت رنگ کردن تخم مرغ‌های رنگی به زمانی باز می‌گردد که ایرانیان برای بزرگداشت نوروز و آغاز سال نو سفره هفت سین برپا می‌کردند و نمادهایی از طبیعت را که هر یک نماد مفهومی در طبیعت بود، در آن قرار می‌دادند.
گفتنی است این جشنواره با مشارکت خانه ی ای بــــــی حمایت از بیماری های پوستی خاص با هدف شناخت بیشتر جامعه نسبت به این بیماری و توانمندی‌های این بیماران تدارک دیده شده و تلاش دارد اذهان عمومی جامعه را نسبت به ابعاد مختلف این بیماری آگاه کند.
نظر شما