شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۲۷
کد خبر: ۱۳۰۹۹۸
|
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
ویژه برنامه «مادران چشم به راه» و تقدیر از مادر شهید مفقودالاثر محمد رضا صفامنش همزمان با سالروز ولادت حضرت علی اکبر سلام الله علیه رو روز جوان با اجرای نوجوانان برگزیده منطقه 3 تهران و حضور اهالی فرهنگ و رسانه و خانواده معظم شهدا در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.
مادر شهید صفامنش در فرهنگسرای رسانه تجلیل شد/شکیبائی:تجلیل خانواده شهدا نیاز ماستبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، به مناسبت فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و همزمان با روز جوان، ویژه‌برنامه «مادران چشم به راه» و مراسم تجلیل از مادر شهید صفامنش در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

اجرای تمام بخش‌های این مراسم توسط نوجوانان برگزیده جشنواره «نوجوونیم» فرهنگسرای رسانه بود. در این مراسم، حجت الاسلام حسین‌زاده رئیس کانون قرآن، هاشمی مسئول امور ایثارگران و جوزی مسئول کانون‌های شهرداری منطقه 3 و جمعی از مادران شهدا و اهالی رسانه و فرهنگ حضور داشتند. اجرای این مراسم برعهده یکی از نوجوانان برتر جشنواره «نوجوونیم» بود.

در ابتدای این مراسم مهدی شکیبایی رئیس فرهنگسرای رسانه ضمن خوش آمدگویی به مادران شهدای حاضر در مراسم و تبریک اعیاد شعبانیه و روز جوان گفت: اجرای برنامه «مادران چشم به راه» و برنامه های این چنینی نیاز جامعه ما و بویژه برای امثال بنده به عنوان مدیر فرهنگی است نه نیاز شهدا یا خانواده شهدا، براین اساس هیچ منتی بر خانواده شهدا و شهیدان نیست. این ما هستیم که نیاز داریم یاد و خاطره و راه و هدف شهیدان را ادامه دهیم. 

وی گفت: برگزاری مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدا چند فلسه دارد که عرض میکنم. اولیت فایده و فلسفه برگزاری این مجالس، تکریم و تعظیم شعائر اهای است. شعائر الهی به علامت هایی می گویند که ما را به خدا می رساند. یکی از این علامت ها شهدا و خانواده های معظم ایشان است. فلذا برگزاری برنامه‌ای مثل مادران چشم به راه با پیشینه نزدیک به یک دهه‌ای در تهران، یکی از نیازهای جامعه ماست و برای اینکه راه و هدف شهدا را گم نکینم باید این مجالس را احیا کنیم.

مادر شهید صفامنش در فرهنگسرای رسانه تجلیل شد

شکیبایی خاطرنشان کرد: از دیگر فوائد این است که نشستن در این گونه مجالس مایه هشدار است مایه تنبه است بویژه مایه هشدار برای کسانی است که دارای مقام و مسئولیت هستند. همه صاحب منصبان مخاطب این گونه مجالس هستند . مسئولان باید این مسئولیت هایی که در اختیار دارند را یک فرصت بدانند و از ان برای خدمت به مردم استفاده کنند. بنابراین  تجلیل از یاد و خاطرات شهیدان و خانواده های معزز آنان فرصت طلایی برای ماست که از این فرصت‌ها به ویژه در شرایط موجود جامعه استفاده بهینه شود.

رئیس فرهنگسرای رسانه در ادامه در خصوص سومین فائده برگزاری مجالس تکریم خانواده های شهدا گفت: شهیدان مجاهدین فی سبیل الله هستند یعنی شهید در راه خدا جهاد کرده است. از سوی دیگر امیرالمومنین فرمودند که ارکان ایمان چهار چیز است. صبر، یقین، عدل و جهاد. بنابراین جهاد جزو ارکان ایمان است. جهاد همه فقط جهاد نظامی نیست. جهاد کردن فقط حضور در جبهه های جنگ نیست. جهاد وجه دیگری نیز دارد و ان هم جهاد فرهنگی است. وظیفه اکنون ما جهاد فرهنگی است. ترویج نام و یاد و رشادت های شهدا و تعظیم و بزرگداشت خانواده های شهدا بویزه شهدای جاوید الاثر که امروز در خدمت مادر شهید جاویدالاثر محمدرضا صفامنش هستیم بخشی از این جهاد فرهنگی است و ما به ان افتخار می کنیم.

وی در پایان از حضور مادران شهید در جمع بزرگداشت مادر شهید محمدرضا صفامنش تشکر و قدردانی کرد.

در بخشی دیگر از این مراسم، حجت الاسلام حسین‌زاده رئیس بنیاد قرآن و برادر دوشهید دفاع مقدسی به بیان اهمیت تجلیل از خانواده شهدا پرداخت .

مادر شهید صفامنش در فرهنگسرای رسانه تجلیل شد

وی حکمرانی شهیدان بر جامعه اسلامی را نقطه عطف و امنیت جامعه دانست و گفت: شهیدان راه و مسیر حق را به ما نشان می‌دهند؛ قانون شهید، قانون عدالت، سعادت و حق‌مداری است.

جوزی مسئول کانون‌های شهدای منطقه 3 نیز در این مراسم به ایراد سخن و خاطره گویی از نحوه ثبت و ضبط خاطرات مادران شهید در این منطقه پرداخت و گفت: مصاحبه‌های زیادی با خانواده‌های شهدا داشتم و خاطراتشان را ثبت و ضبط کردم. با مادر شهید صفامنش نیز 3 بار مصاحبه گرفته‌ام.

مادر شهید صفامنش در فرهنگسرای رسانه تجلیل شد

وی در ادامه گفت: حضرت امام فرمودند شهدای مفقودالاثر محور دریای بی‌کران رحمت الهی‌اند و ما فقرای ذاتی دنیای دون در حسرت بهار آنها هستیم.

در ادامه برنامه خانم میرآخوری مادر شهید جاوید الاثر محمدرضا صفامنش که در منطقه دوکوهه به درجه جاویدالاثری نایل شدند نیز در این مراسم طی سخنانی بیان داشت: آخرین نامه محمد که به نوعی وصیت‌نامه اوست، یکی از ارزشمندترین یادگاری‌های به جا مانده از پسرم است. اگر او دوباره برگردد، فکر می‌کنم معجزه شده است. 

مادر شهید صفامنش در فرهنگسرای رسانه تجلیل شد

وی اضافه کرد: روزهای ابتدایی که به شهادت رسیده بود، بارها او را در خواب می‌دیدم. من دوست دارم سر مزارش بروم، اما محمد مفقودالاثر است و به همین دلیل مزاری ندارد، باوجودی که کسانی که مرا میشناسند می دانند که خیلی بیقراری برای پسرم نمی کنم اما بالاخره ما مادران شهید هم در خلوتمان گریه می‌کنیم. من از اینکه پسرم در این راه به شهادت رسیده ناراحت نیستم و هیچ وقت هم جلویب اورا نگرفتم. 

مادر شهید صفامنش  نصیحتی به نوجوانان نیز داشت و گفت: به نظرم برای اینکه قدم در راه شهدا بگذارید باید حیا و نجابت داشته باشید.

مادر شهید صفامنش در فرهنگسرای رسانه تجلیل شد/شکیبائی:تجلیل خانواده شهدا نیاز ماست

نقل خاطره از شهید، اجرای موسیقی سنتی، شاهنامه‌خوانی، همنوایی سرود «وطن من»، اجراي رضا احمدي خواننده ملی با شعر «مادران چشم به راه» و اهداي هدایایی به مادر شهيد جاویدالاثر محمد رضا صفامنش از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

مادر شهید صفامنش در فرهنگسرای رسانه تجلیل شد/شکیبائی:تجلیل خانواده شهدا نیاز ماست

مادر شهید صفامنش در فرهنگسرای رسانه تجلیل شد/شکیبائی:تجلیل خانواده شهدا نیاز ماست

مادر شهید صفامنش در فرهنگسرای رسانه تجلیل شد/شکیبائی:تجلیل خانواده شهدا نیاز ماست

مادر شهید صفامنش در فرهنگسرای رسانه تجلیل شد/شکیبائی:تجلیل خانواده شهدا نیاز ماست
انتهای پیام/
نظر شما