يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۲۱
کد خبر: ۱۳۱۵۲۸
|
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶
کتاب «علی کوچولو، کمد و ماهی» شامل دو سروده از مصطفی رحماندوست توسط انتشارات کتاب نیستان چاپ و راهی بازار نشر شد.
کتاب «علی کوچولو، کمد و ماهی» برای بچه‌ها منتشر شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، کتاب «علی کوچولو، کمد و ماهی» شامل دو سروده از مصطفی رحماندوست شاعر و نویسنده کودک و نوجوان به تازگی با تصویرگری سارا کثیری توسط انتشارات کتاب نیستان چاپ و روانه بازار نشر شده است.

شعر اول این‌کتاب با عنوان «ماهی ها با هم» دربرگیرنده داستانی است که حول مفهوم اتحاد شکل گرفته است. ماهی‌هایی که برای نجات دوستشان از قلاب ماهیگیر دست در دست هم او را به آب می‌اندازند. این مفهوم در کنار ارائه موضوعاتی چون شادی و زیبایی‌های زندگی این قطعه شعر کوتاه را شکل داده‌اند. رحماندوست اما در شعر دوم با عنوان «علی کوچولو بالای کمد» داستان یک بازیگوشی کودکانه را دستمایه ارائه مفهوم جسارت و تبعات آن با نگاهی کودکانه کرده است.

نکته قابل توجه در هر دو شعر این کتاب، ارائه مفاهیم مد نظر شاعر در قالبی غیر بازدارنده و مهیج برای مخاطب است. در عین حال شاعر سعی دارد تا با استفاده از عبارات آهنگین و ساده نشاط آوری متن را نیز به مخاطب خود منتقل کند

مصطفی رحماندوست خالق این اثر یکی از شناخته شده‌ترین نویسندگان و شاعران کودک و نوجوان در ایران و حتی جهان به شمار می‌رود که بخش زیادی از آثار وی پیش از این به زبان‌های مختلف ترجمه شده است.

از این نویسنده و شاعر ایرانی، تاکنون یکصد و شصت اثر به صورت مجموعه شعر برای کودکان و نوجوانان، تألیف و ترجمه داستان‌های کودکان و نوجوانان در ایران و جهان منتشر شده است. تیراژ کتاب‌های او به بیش از پنج و نیم میلیون نسخه می‌رسد.

شیوه تصویرگری این کتاب نیز به صورت ارائه تصویرهای رئال تمام رنگی با استفاده از نقاشی آبرنگ است. رنگ‌های گرم و شاد و نیز دور شدن فضای تصاویر از فانتزی و نزدیکی آن به واقعیت و حس برانگیزی در آن نیز بر تأثیرگذاری آن افزوده است.

سارا کثیری در مقام تصویرگر با توجه به تجربه خود در تصویرگری برای مخاطبان کودک، در این اثر تصاویری خلق کرده که حتی بدون متن هم قابلیت برقراری ارتباط داستانی با مخاطب خود را دارند.

‌این کتاب در ۳۲ صفحه وزیری و قیمت ۷۹ هزار تومان عرضه شده است.
نظر شما